Vacanță la munte în Bulgaria – Bansko (itinerar, buget, organizare…)

În mini vacanța de 1 Decembrie am ales să mergem la munte în Bulgaria.

Voiam undeva cu piscină interioară, pentru cel mic. Cum în România (din păcate) nu ne permitem, am ajuns în Bansko.

Itinerar

În general, când plec pe undeva cu mașina, îmi place să mai opresc pe drum, mai văd una, alta…

Din acest motiv pentru prima noapte am rezervat cazare în Sofia.

Plecarea a fost din Constanța, într-o duminică. La 8 și ceva dimineața eram deja în Vama Veche… singura mașină, așa că am trecut imediat 🙂

Prima oprire a fost în Targovishte… de Bulgaria, bineînțeles 🙂 Ne-am plimbat puțin prin centru, am băut o cafea, și după aproape 2 ore ne-am continuat drumul.

Targovishte

Până în Sofia am mai oprit la monumentul și mormântul Părintelui Matey Preobrazhenski, imediat după Veliko Tarnovo.

Nu neapărat că ar fi un obiectiv turistic, dar mi-a sărit în ochi, și oricum era timpul pentru pauza de dezmorțire 😁

Monument Tomb of Matei Preobrajenski

Pe înserat am ajuns în capitală.

Fiind pentru al treilea an consecutiv acolo, am ieșit prin oraș să ne plimbăm, nu să vizităm neapărat ceva. Am mers la Târgul de Crăciun din fața Teatrului Național și pe pietonala Vitosha.

A doua zi, am trecut pe la piața care mie îmi apare pe Google Maps că s-ar numi Women’s Market, să iau miere 😁, pe la Catedrală, Biserica Rusească Sf. Nicolae și pe la Târgul de Crăciun, să mâncăm ceva rapid, după care am plecat spre Bansko.

Catedrala Alexander Nevsky

Până acolo ne-am abătut puțin de pe autostradă pentru a vizita Mănăstirea Rila, cea mai mare și mai importantă din Bulgaria.

O aveam de câțiva ani pe listă, dar n-am ajuns niciodată în zonă până acum.

Pot spune că a meritat din plin ocolul.

Mănăstirea Rila

Seara am ajuns la destinație, unde am rămas pentru următoarele patru nopți.

În una dintre zile am vizitat Melnik, cel mai mic oraș din Bulgaria, situat la vreo 100 km de Bansko.

Melnik

Pe drum, la intoarcere din Melnik, am oprit la un magazin în Kresna, de unde am luat niște dulciuri foarte bune și un vin de butuc interesant. Avea de toate, detergenți, alcool, dulciuri, ulei de măsline… Doamna de acolo vorbește românește, și se poate plăti cu leva, euro, lei, card… orice 😂

Înapoi, spre casă, am ocolit puțin și am trecut prin Craiova, pentru a admira Târgul de Crăciun, dar mai ales pentru a vizita orașul.

Vama am trecut-o pe la Calafat.

Pentru mașini mici mergea repede, dar coada de tiruri se întindea pe mulți km.

Până la graniță ne-am abătut puțin de la E79, și am trecut pe la Fortăreața Belogradchik, inclusă în Patrimoniu Mondial UNESCO.

Îmi doream de mulți ani să ajung acolo, dar, din păcate, nu m-am putut bucura pe deplin de frumusețea ei, fiind ceață 🙁

Fortăreața Belogradchik

Drumul de la european spre fortăreață bun și foarte frumos.

Partea de la Belogradchik spre Dimovo are mult mai multe serpentine decât de la Ruzhintsi spre Belogradchik.

În total, Constanța – Sofia – Bansko (Melnik) – Craiova – Constanța au fost 2070 km.

Cazare

În Sofia am stat la City Avenue Hotel. Tot acolo am stat și anul trecut, și în urmă cu doi ani, deci se subînțelege că am fost mulțumiți 🙂

50 euro/noapte camera dublă cu un pat extra și mic dejun pentru trei persoane.

Are parcare proprie. Destul de micuță, dar am găsit loc de fiecare dată, chiar dacă am ajuns seara.

E la o stație de metrou de centru.

Hotel City Avenue Sofia

În Bansko am stat la Saint George Palace. Pentru că ne-a plăcut foarte mult și raportul preț/calitate a fost excelent, am scris chiar și un articol special despre el 🙂

Pentru 4 nopți am achitat 200 euro, fără vreo masă inclusă.

Saint George Palace Bansko

Informații utile

Autostrăzile nu se plătesc în Bulgaria, dar pentru a circula pe drumurile din afara orașelor este nevoie de vinietă.

Acestea sunt de mai multe feluri (10 leva de weekend, 15 leva pentru o săptămână etc), se pot achiziționa imediat după trecerea graniței sau on line.

Eu absolut întotdeauna am luat-o on line de pe web.bgtoll.bg

Trecerea graniței Vidin – Calafat se face pe pod, și traversarea lui costă 12 leva. Se poate plăti și cu card.

Dacă ajungeți la vreo vamă (oricare) și e coadă de tiruri, treceți pe lângă ele și mergeți spre punctul de control, nu așteptați după ele.

Buget

Cazarea în Bulgaria, o noapte în Sofia, și patru în Bansko, ne-a costat 250 euro.

Transportul (motorină, vinietă, trecere pod) ne-a ajuns 220 euro.

Restul cheltuielilor… fiecare cât dorește 🙂

Așadar, pentru 5 nopți, cu transport propriu, trei persoane, 470 euro.