Măgura se află la o altitudine de 1080m, în Parcul Național Piatra Craiului.

Satul, din județul Brașov, are o populație de aproximativ 550 oameni.

Cum ajungi în Măgura

Sunt trei drumuri pe care se poate ajunge în sat: unul dinspre Zărnești, altul dinspre Moieciu și încă unul dinspre Peștera.

Întrebasem înainte pe grupul de Facebook „Vacante do it yourself” care ar fi drumul cel mai bun și majoritatea mi-au recomandat cel dinapre Zărnești, așa că, deși a trebuit să ocolesc puțin, l-am ales și eu pe acesta la dus.

În plus, voiam să ajung în Zărnești deoarece în urmă cu cățiva ani mâncasem foarte bine la „Casa Rustică” de acolo și trebuia să îi mai trec pragul măcar o dată.

Recomand din tot sufletul restaurantul, mâncarea este excelentă, și decorul foarte frumos, cu o fântână în curtea interioară. Doar timpul de așteptare a fost destul de mare, dar asta nu ne-a împiedicat să ne întoarcem și seara, din Bran, în mod special pentru a mânca iar acolo 🙂

De la restaurant până în Măgura am făcut 25 minute.

Până aproape de Fântâna lui Botorog drumul e bun, după care devine din ce în ce mai prost, neasfaltat și denivelat.

După câteva serpentine am ajuns în sat, am lăsat mașina aproape de intersecția cu drumul spre Peștera și ne-am plimbat pe jos să admirăm peisajul… și am avut ce admira 😍

Într-adevăr, ceva de vis, chiar și drumul de pământ dându-i un farmec aparte. Doar că nu prea liniștit, fiind weekend și frumos afară, erau destul de multe mașini care tranzitau satul, stricând atmosfera de sat izolat din munți 🙂

Acolo am întrebat un localnic cum sunt drumurile spre Moieciu și spre Peștera. Mi-a spus că la Peștera nu am nicio șansă să ajung cu mașina mea, care e foarte joasă, iar spre Moieciu drumul e mai prost decât spre Zărnești, dar ajung 🙂

Așa că, dacă tot eram indecis la început pe ce drum să merg, am zis să testez pe pielea mea cum sunt ambele, până la urmă erau doar 6km, cât de rău putea să fie 🙂

Într-un cuvânt: groaznic.

Tot drumul este forestier, foarte denivelat, și multe locuri prin care nu au loc două mașini în același timp.

Cei 6km i-am făcut în aproape o oră, e drept, cu ceva opriri pentru poze 🙂

Ca o concluzie, nu aș mai merge în viața mea pe Moieciu-Măgura, e în top 3 cele mai proaste drumuri pe care am fost vreodată, în comparație Zărnești-Măgura e vis 🙂

Cazare

Inițial am căutat cazare în Măgura, dar, cum era totul ocupat, după ce am văzut cum e drumul, m-am bucurat că n-am găsit. Pentru cine merge să stea doar acolo să se relaxeze sau să facă drumeții, e perfect, dar cum mie nu-mi place să stau într-un loc, ar fi fost un chin să fac zilnic, o dată, sau chiar de două ori, drumul Măgura-Zărnești dus-întors.

Până la urmă am luat cazare în satul Șimon, chiar lângă Bran, la Pensiunea Iosif și Maria.

Nu e lux, dar nici nu căutam asta, e foarte curat, căldură și apă caldă non stop, gazda amabilă, foarte discretă.

Curtea e mare, e perfect pentru copii, au loc să alerge, sunt și ceva jucării pentru ei.

Camera era 100 lei/noapte + 10 lei patul suplimentar.

Am verificat pe turistinfo.ro, acum e 180 lei/noapte, așa că, în continuare, o recomand 🙂

Satul Peștera poate fi o altă variantă. Se aseamănă cu Măgura, priveliștea e cam aceeași, doar că drumul dinspre Moieciu este excelent.

Peștera

PS: Mănăstirea Bran este foarte aproape de Șimon. Dacă ajungeți în zonă, o recomand pentru priveliștea superbă. Drumul dintre Șimon și mănăstire nu se prezenta în cele mai bune condiții, dar bun față de Măgura – Moieciu 🙂

Mănăstirea Bran

PPS: Am vizitat Măgura în 2019, iar de atunci nu am mai fost. E posibil ca între timp să se mai fi modificat starea drumurilor.