Vacanță în Cipru în afara sezonului

Mereu m-am declarat adeptul vacanțelor în afara sezonului. Nu-i așa cald, nu-i aglomerat, e mult (muuuult) mai ieftin…

O destinație perfectă pentru astfel de perioadă este Cipru.

Prima dată am ajuns în 2017, tot în luna martie, ca și acum.

Vremea este excelentă pentru vizitat, dar se poate face și plajă, dacă vreți neapărat 🙂 (eu nu sunt fan, dar nu m-am putut abține să nu intru măcar cu picioarele în apă 🙂  ).

Nissi Beach

Cum am ajuns

Am zburat cu WizzAir pe ruta București – Larnaca.

Biletul a costat 32 de euro, cumpărat cu mai puțin de o lună înainte.

Unde am stat

Dacă, la fel ca și mine, vreți să vizitați cât mai mult, recomand să luați cazare în Larnaca.

Aș zice cât mai aproape de stația de bus-uri Intercity de pe faleză. Pe lângă proximitatea față de stație, este și zona cea mai turistică.

Așadar, am stat la Sun Hall Beach Hotel Apartments, 32 euro prima noapte, 37 ultima.

Rezervarea am făcut-o pe hotels.com. Pe Booking, aceeași cameră era 42 euro/noapte.

Deși are notă bunicică pe Booking, am oarece rețineri să recomand hotelul. Lăsând la o parte mobila învechită (chiar nu mă deranjează lucrurile astea, nu mă mut acolo), erau gândaci în baie și în chicinetă.

Am coborât la recepție și am cerut altă cameră. Domnișoara a părut mirată când a auzit motivul, dar nu a comentat în niciun fel, și mi-a schimbat camera. A doua a fost mai ok, n-am găsit picior de gândac, deși am scotocit peste tot, am mutat paturi, nimic 🥳 Evitați camera 426…

Locația, în schimb, excelenta, chiar pe faleză, vizavi de stația de autobuz.

Când am revenit din Armenia, pentru ultima noapte, am primit un apartament (living și dormitor) cu o terasă imensă (86 mp, din calculele mele 😂 ). Găsiți un filmuleț aici cu apartamentul 🙂

Dar a a fost și de data aceasta o parte nasoală. La check out am lăsat bagajul acolo, deoarece aveam zbor seara.

Pe zi mi-am dat seama că am uitat încărcătorul în cameră. Am trimis mesaj la recepție, le-am zis exact unde l-am uiata. Când m-am dus să iau bagajul mi-a zis că nu s-a găsit niciun încărcător în cameră 🤨

Transfer aeroport

De la aeroport am luat autobuzul 425 spre centru (Finikoudes).

Aeroportul are parter și etaj, sosirile sunt la parter. Stația de autobuz este la etaj, chiar în fața lui, puțin la stânga, cum ieșiți.

Stație Bus 425 Aeroport

Costul unui bilet este de 2 euro ziua și 3,50 euro seara (după ora 21, dacă nu mă înșel).

Se plătește la șofer, doar cash. Nu acceptă bancnote mai mari de 20 euro.

Aeroport Larnaca

Autobuzele circulă des, la fiecare 20 de minute (cu unele întârzieri, în funcție de trafic), între 6:30 și 23:50.

De la aeroport până la stația Finikoudes cursa a durat 30 minute (trece înaintea pe la Stația Centrală – Larnaca Central Station), iar înapoi fix 20 de minute (plus 5-6 în stație, până s-a urcat toată lumea).

Buget

E mai greu să spun un buget exact doar pentru Cipru, deoarece am fost și în Armenia (de aceea am stat doar 2 nopți în Cipru).

Totuși, avionul a fost 32 euro, iar cazarea pentru cele două nopți, 67 euro, total 99 euro.

Ar mai fi transfer aeroport, 5-7 euro, în funcție de oră.

Când călătoresc singur nu prea merg la restaurante, mai mult pe la fast food-uri. Așa că nu m-a costat prea mult, un souvlaki sau gyros fiind între 3 și 6 euro, în general.

Apropo, recomand Souvlaki.gr

O cafea la terasă 1,5-2 euro, o bere Keo la alimentară 1,60 euro.

Pentru a nu lungi articolul prea mult, voi reveni cu detalii despre ce am vizitat în cele trei zile petrecute în Cipru.

Pe scurt: Larnaca, Nicosia, Ayia Napa și Famgusta.