Prin Bulgaria în prima zi ca țară „galbenă”

Voiam să facem un day trip la Varna încă de săptămâna trecută, însă o pană de cauciuc ne-a făcut să ne amânăm planurile.

Așa că duminică n-am mai lăsat nimic să ne stea în cale, nici faptul că a fost prima zi când Bulgaria a intrat pe lista noastră galbenă, și am plecat la drum.

Fiind din Constanța, în Bulgaria am intrat pe la Negru Vodă. Am ales această rută în detrimentul celei pe la Vama Veche din două motive:

1 – fiind weekend, drumul spre stațiunile din sudul litoralului românesc este foarte aglomerat;

2 – până la graniță mi se pare mult mai frumos drumul acesta.

La vamă am stat câteva minute, fiind doar 2-3 mașini în fața noastră. În schimb, după ce am trecut granița coada în sens invers se întindea pe vreo 2 km.

Motivul e simplu: cum am scris mai sus, Bulgaria a intrat pe lista noastră galbenă, așa că dura destul de mult verificarea documentelor.

Nu sunt condiții speciale de intrare în Bulgaria, însă începând de la 1 septembrie e nevoie de test sau dovada vaccinării coplete sau a trecerii prin boală. Detalii complete aici.

La întoarcere am ales să intrăm în România pe la Vama Veche. Ne-am gândit că acolo fiind două benzi, merge treaba mai repede.

Am ajuns la graniță la 21:40, și fix o oră mai târziu, la 22:40 am părăsit vama.

Cât stăteam la coadă, un reprezentant DSP trecea pe la fiecare mașină și cerea documentele pentru evitarea carantinei. Acestea constau în certificat digital EU care atestă trecerea prin boală sau finalizarea schemei complete de vaccinare, sau test PCR negativ efectuat cu cel mult 72 ore înainte.

Nu există culoar special pentru persoane vaccinate, cel puțin nu era când am trecut noi, toți stăteam la aceeași coadă.

Cum ziceam, am ieșit pe la Negru Vodă și am intrat pe la Vama Veche.

În România ambele drumuri se prezintă în condiții foarte bune.

La bulgari cel de la Durankulak (Vama Veche) este mai bun.

Pe partea cealaltă este o porțiune de câțiva km, între Kardam și General Toshevo, destul de proastă. Drumul pare în lucru, dar n-am văzut niciun utilaj 🙂 Chiar și așa, tot pe acesta îl prefer 🙂

Vinieta am luat-o online de pe web.bgtoll.bg, cea de weekend, 10 leva, care este valabilă de vineri ora 12:00 până duminică ora 23:59.

În Varna mai întâi am vizitat Grădina Zoologică, care se află în parcul Primorski.

Intrarea pentru o famile cu copil este 6 leva.

Foarte aproape, tot în parc este Panteonul și un monument dedicat astronautului sovietic Yuri Gargarin.

Panteon Varna

Vizavi este Palatul Culturii și Sportului.

Pe urmă am mers spre centru, mașina lăsând-o la deja locul nostru :), într-o parcare privată chiar lângă primărie. Prima oră costă 2 leva, după care se taxează câte 1 leva/oră.

Ne-am plimbat puțin pe bulevardul pietonal Boris I, am revăzut Opera (una dintre cele mai frumoase clădiri din oraș), Catedrala Ortodoxă, după care ne-am așezat la un restaurant din lanțul Staria Chinar (strada Preslav).

Opera Varna

Mâncarea foarte bună, însă meniul nu prea bogat. Personalul foarte amabil, ne-am descurcat foarte bine în engleză. Știau chiar și câteva cuvinte în română 🙂

În total, 2 feluri principale, o salată, 2 cafele, o limonadă, o apă și un desert, plus bacșiș, am dat aproape 70 leva (aproximativ 170 lei). Cam ca pe la noi, aș putea zice 🙂 Am achitat cu cardul.

Peste tot lumea foarte relaxată, rar vezi pe cineva cu mască.

Am făcut 320 km, toată „aventura” durând vreo 10 ore.