Plimbare prin minunata Olanda (organizare, costuri) – Amsterdam, Eindhoven, Giethoorn, Utrecht, Gouda, Haarlem

În ultimii ani am făcut o tradiție ca ziua onomastică să nu mă prindă acasă 🙂

De data aceasta am ajuns în Olanda.

Deși obiectivul principal a fost senzaționalul Amsterdam, am luat zbor din București spre Eindhoven cu WizzAir. Pe bilet am dat 24 euro cu WDC.

Cazare am avut la XO Hotels Infinity, unde am dat în medie puțin peste 70 euro/noapte. Spun în medie deoarece și aici, ca și la majoritatea hotelurilor din Amsterdam, în weekend cazarea este mult mai scumpă decât în restul săptămânii.

Rezervarea am făcut-o pe hotels.com

XO Hotels Infinity

Condiții foarte bune, curat în cameră, apă caldă non stop, căldură.

E cam departe de centru, vreo 20-25 minute cu tramvaiul sau autobuzul, dar nu a fost un inconvenient major.

Cartierul e predominant musulman, extrem de sigur, animat, localnicii foarte amabili, și oferă multe posibilități de a lua masa la prețuri mai mult decât decente. Apropo, recomand Doner Plazam, mâncarea e demențială și prețurile mai mult decât decente.

Vizavi de hotel e o piață cu fructe, legume, îmbrăcăminte, food truck-uri… de toate 🙂 care se ține în fiecare zi, exceptând lunea și duminica.

Clar data viitoare va fi prima opțiune de cazare.

Deși am stat cinci nopți, în Amsterdam am stat doar o zi plină. Asta și datorită faptului că eram deja la a treia vizită, vizitasem anterior ce era de văzut 🙂

Prima zi, dacă tot am aterizat în Eindhoven, era păcat să nu văd și orașul. Așa că am ajuns în Amsterdam spre seară.

St. Catherine’s Church Eindhoven

Doar a doua zi i-am dedicat-o complet capitalei.

Ziua următoare am făcut un day trip spre Giethoorn, satul în care mijlocul de transport este barca sau bicicleta.

Rămăsesem cu regretul de la ultima vizită în Olanda, în 2019, că nu reușisem să îl vizitez.

Giethoorn

În altă zi am mers în Utrecht, și, cum am reușit să văd tot ce îmi propusesem, am continuat spre Gouda „Cheese Capital of the World” 🙂

Gouda

În ultima zi petrecută în Olanda am dat o fugă în Haarlem, situat la doar 15-20 minute cu trenul de Amsterdam.

Deși, cel puțin din punctul meu de vedere, nimic nu se poate compara cu Amsterdam, toată Olanda e superbă, indiferent că vorbim de orașe sau de așezări rurale.

Costuri

Cum am scris mai sus, biletele de avion au costat 24 euro/persoană. Am mai adăugat un wizz priority, 33 euro, pentru a avea încă un troller.

Deci cost total avion pentru 2 persoane 81 euro.

Pe cazare, pentru 5 nopți, am dat 357 euro.

Așadar, avion + cazare 438 euro, adică 219 euro/persoană.

Transfer Aeroport Eindhoven spre oraș 18 euro pentru două persoane dus-întors.

Tren Eindhoven – Amsterdam 17,50 euro la dus, 43 euro la întoarcere.

Bilete tren Amsterdam – Steenwijk 35 euro dus-întors.

Bilete autobuz Steenwijk – Giethoorn 19,20 dus-întors.

Bilete tren Amsterdam – Utrecht – Gouda – Amsterdam 52,80 euro.

Bilete tren Amsterdam – Haarlem 8,40 euro (doar eu am fost, deci prețul pentru o persoană dus-întors).

Voi vorbi mai pe larg într-un alt articol despre biletele de tren și opțiunile de abonamente.

S-au mai adăugat 2 abonamente pe 5 zile pentru transportul în comun în Amsterdam, 58 euro, totalizând 252 euro pentru 2 persoane. Adică 126 euro/persoană am dat pe transportul în Olanda.

Trăgând linie, pe avion, cazare și transportul intern am dat 345 euro/persoană pentru 5 zile.

La acestea s-au mai adăugat bineînțeles mesele, cumpărături pe acolo, dar astea diferă de la o persoană la alta, așa că e irelevant 🙂

Ca idee, marketurile din lanțul Jumbo au prețuri foarte bune, Amstel la 500 ml costă 80 cenți 😁