Călătorie în Olanda pe vreme de pandemie (reguli de intrare în țară, restricții interne…)

Ieri m-am întors din Olanda, așa că m-am gândit să prezint la cald condițiile de călătorie și restricțiile locale.

Am mers cu WizzAir pe ruta București – Eindhoven, iar acolo am luat trenul spre Amsterdam.

Condiții călătorie România – Olanda

România este pe lista galbenă a Regatului Țărilor de Jos.

Pentru a intra în Olanda este nevoie de unul dintre următoarele documente:

test PCR negativ efectuat cu cel mult 48 de ore înainte de intrarea în țară;

test antigen negativ efectuat cu cel 24 de ore înainte de intrarea în țară;

– certificat COVID care să dovedească vaccinarea, și să fi trecut cel puțin 14 zile de finalizarea schemei complete (28 de zile în cazul vaccinului Janssen);

– certificat COVID care să dovedească trecerea prin boală (au trecut cel puțin 11 zile de la infectare, dar nu mai mult de 180 de zile).

Deci „unul dintre”, NU și vaccin și test.

Pe lângă acesta, ar trebui completată o declarație care poate fi descărcată de aici.

La dus nu mi-au cerut-o nici în România, nici în Olanda. La întoarcere am și uitat de ea, m-am mai avut-o, dar nici nu mi-a cerut-o nimeni 😁

Check in-ul l-am făcut on line, mi-au eliberat și boarding pass-ul, nu a mai fost nevoie să mă prezint la biroul de check in din aeroport pentru verificarea documentelor COVID.

Acestea au fost controlate la îmbarcare.

La aterizare în Eindhoven ne-au verificat doar pașapoartele, nu și documentele COVID.

Condiții de călătorie Olanda – România

Olanda este pe lista noastră roșie, așa că pentru a evita carantina, trebuie să prezentăm unul dintre următoarele documente:

– certificat COVID care să dovedească vaccinarea, și să fi trecut cel puțin 10 zile de finalizarea schemei complete;

– certificat COVID care să dovedească trecerea prin boală (au trecut cel puțin 14 zile de la infectare, dar nu mai mult de 180 de zile).

Testul nu ajută cu nimic. Detalii complete găsiți aici.

Când am făcut check in on line mi-a cerut la un moment dat să scanez QR-ul certificatului COVID. Puteam să sar peste această etapă, dar nu avea rost dacă tot le aveam 🙂

La fel ca și la dus, boarding pass-ul mi l-a eliberat imediat după check in-ul on line.

La îmbarcare am prezentat doar boarding pass-ul de pe telefon și pașaportul, fără documente COVID.

După aterizare pe Otopeni sunt 2 culoare: unul pentru cei care vin din zona verde sau au certificat COVID, și altul pentru cei care vin din zona galbenă sau roșie, fără certificat.

La capătul culoarului este un punct control DSP pentru cei din a doua categorie, după care urmează controlul pașapoartelor.

Persoanele care vin din zona verde sau au certificat merg direct la control pașapoarte.

Acolo nu m-a întrebat nici de unde vin, nici de certificat COVID, s-a uitat doar la pașaport.

Probabil din cauză că doar ce trecuse soția înaintea mea, a arătat documentele și s-a gândit că sunt și eu în regulă 🙂

Restricții pe plan local

Noi am ajuns pe 5 noiembrie în Olanda, iar începând cu data de 6 au intrat în vigoare noi restricții locale.

Masca este obligatorie în aeroport, mijloacele de transport în comun, stații, tren, gări, spații comerciale.

Pe mijloacele de transport în comun majoritatea o poartă, dar sunt destui cu ea sub nas sau chiar deloc.

În magazine rar se poartă, și eu mai mereu uitam s-o pun. Doar o dată cred că am fost atenționat, în Giethoorn.

Prin gări și stații, la fel, mai nimeni n-o purta. Era poliție, dar nu părea să-i intereseze aspectul ăsta 🙂

Amenda pentru nepurtarea măștii ar fi 95 euro.

Pentru intrarea la muzee și pentru a sta la masă la restaurant/cafenea/bar (chiar și afară pe terasă) e nevoie de codul QR al certificatului COVID sau al unui test negativ.

Deși este obligatoriu, nu ni l-a cerut chiar peste tot.

În mod normal trebuie prezentat și un document de identitate. O singură dată ni l-a cerut la terasă.

Chiar dacă nu sunteți vaccinați sau trecuți prin boală, puteți merge peste tot cu test rapid negativ efectuat în ultimele 24 de ore.

Sunt mai multe locații unde se pot face gratuit, imposibil să nu găsiți una 🙂

Problema, cum ziceam mai sus, e la întoarcere în România, că trebuie să intrați în carantină dacă nu sunteți vaccinați sau trecuți prin boală.

Pe tren nu trebuie cod QR.

Pe acolo lumea e foarte relaxată, aglomerație, totul e deschis și funcționează normal.

1 comentariu

1. Titus Constantinescu

Testul rapid e cel de saliva?