Barcelona…dragoste la prima vedere

Despre Barcelona

Capitala Catalunyei și al doilea oraș ca mărime din Spania, cu peste 1,6 milioane locuitori, m-a cucerit de când l-am vizitat prima dată, în 2007.

Limbile oficiale sunt spaniola și catalana, limbă în care se face și predarea la școală.

În general localnicii știu engleza, unii mai bine, alții mai puțin, oricum îndeajuns încât să ne înțelegem 🙂

Spania este membu UE, așa că nu au fost probleme cu internetul pe mobil sau cu apelurile, având aceleași beneficii ca în România.

Moneda oficială este Euro.

Diferența de fus orar este de o oră față de România (2 la noi este 1 la ei).

Casa Mila – Gaudi

Avion și Cazare

Am fost plecat patru zile la sfârșit de ianuarie-început de februarie, biletele de avion le-am achiziționat la începutul lui decembrie și m-au costat 35 euro/persoană cu Wizz Discount Club. Da, se poate așa ieftin 🙂

Aeroportul El Prat (BCN) este destul de aproape de centrul orașului, aproximativ 12km.

De reținut faptul că Wizz Air folosește Terminalul 2, să știți în ce stație să coborâți când mergeți spre aeroport.

Plaja Barceloneta

Am avut noroc de vreme bună, soare de dimineață până seara, niciun strop de ploaie. Pentru ianuarie, era destul de multă lume și la plajă, însă foarte puțini se încumetau să intre și în apă. Dacă ziua era de tricou cu mânecă scurtă, seara era nevoie de o geacă, lasându-se răcoare.

Oricum, am înțeles de la localnici că nu ar fi temperaturi tocmai normale pentru acea periadă, în general e mai frig.

Cazare am avut la Pension Casa Blanca, 50 euro/noapte camera triplă. Bineînțeles prețul camerei crește în alte perioade ale anului.

În general cazarea este destul de scumpă în Barcelona, așa că sunt foarte mulțumit de prețul pe care l-am plătit.

Locație excelentă, chiar lângă stația de metrou Jaume I, la două minute de Catedrală, zonă foarte sigură, și mai ales, foarte curat.

Singurul minus ar fi lungimea paturilor, au 190 cm, dar m-am descurcat și așa, chiar dacă eu am 1,94 m 🙂

Transportul în comun

În funcție de câte zile stați, câte locuri vreți să vizitați și cât de departe sunt acestea, puteți alege varianta de bilete care vi se potrivește cel mai bine.

Am scris un articol special despre transportul în comun în Barcelona aici.

Noi am folosit cardul Hola Barcelona, mi s-a părut cel mai convenabil pentru ce ne propusesm să vizităm. În final s-a dovedit o alegere bună, orice altă variantă ne-ar fi costat mai mult, așa am economisit minim 10 euro de persoană 🙂

De la aeroport spre oraș am luat metroul, cel mic fiind foarte entuziasmat deoarece nu are conductor.

Pentru a ajunge în diferite părți ale orașului cu transportul în comun am folosit Google Maps și câteodată aplicația TMBAPP (Metro Bus Barcelona).

Biletele și cartelele pot fi achiziționate de la automatele din stații sau online de pe site-ul TMB sau din aplicație (în ambele cazuri trebuie să vă faceți cont). Doar biletele de o călătorie pot fi cumpărate și de la șofer în autobuz.

Ce am văzut

De vizitat sunt multe, tot orașul mi se pare o bijuterie, am văzut și noi doar cât ne-a permis scurta vizită.

Când zici Barcelona, automat te gândești la Antoni Gaudi, supranumit „Arhitectul lui Dumnezeu”, așa că voi începe cu lucrările lui.

Sagrada Familia

Sagrada Familia, simbolul Barcelonei și opera supremă a lui Gaudi. Aici este și locul de veci al celebrului arhitect.

Sunt mai multe tipuri de bilete, noi am ales să cumpărăm online varianta fără ghid, 20 euro/persoană. Nu am stat absolut deloc la coadă, am intrat direct la ora pe care o alesesem. Copiii sub 11 ani nu plătesc intrarea, dar trebuie rezervat online și pentru ei.

Parc Guell, bilet 10 euro/persoană, achiziționat tot online. Aici am întârziat vreo 40 minute față de ora înscrisă pe bilet, dar nu am întâmpinat probleme. Copiii până în 6 ani inclusiv nu plătesc intrarea, dar trebuie rezervat bilet. Parcul are o parte gratuită și una cu plată. Înainte de ora 8:00 se poate intra gratuit peste tot, dar nu sunt eu așa matinal 🙂 În prețul biletului este inclus și transferul cu un autobuz privat de la stația de metrou Alfons X către parc și înapoi.

Autobuzul face maxim 10 minute.

Park Guell

Gaudi House Museum nu este o creație a lui Gaudi, însă este casa în care a locuit aproape 20 de ani. Este situată în partea cu acces gratuit din pacul Guell. Biletul 5,50 euro achiziționat online.

Alte obiective marca Gaudi pe care le-am vizitat doar la exterior: Casa Batllo, Casa Mila (La Pedrera), Casa Vicens (prima casă, și în același timp, prima lucrare importantă), Casa Calvet (probabil cea mai convențională, aici nu se poate vizita decât restaurantul de la parter), Palatul Guell, Bellesguard (aici nu am reușit să văd decât turnul pe după gard deoarece am ajuns cu jumătate de ora înainte de închidere și nu am mai putut să intru nici în curte), pavilioanele Guell împreună cu poarta, aflate lângă Palatul Regal Pedralbes (fosta reședință a familiei regale când vizita orașul, dar și a generalului Franco).

Dacă ajungeți la Casa Batllo, chair lângă aceasta mai sunt două clădiri cu arhitectură deosebită, Casa Amatller și Casa Lleo Morera.

Pe lânga Casa Mila, pe bulevardul Diagonal (bulevard lung de 11km) sau în imediata apropiere a acestuia sunt alte trei clădiri ce merită atenție, Casa Serra, Casa Comalat și Palau del Baro de Quadras.

În Barcelona găsim și arhitectură modernă, cum ar fi turnul Agbar, clădire de birouri și cea mai înaltă construcție din oraș (33 etaje 144m). Jocul de lumini oferit de scesta poate fi admirat iarna între orele 19:00-23:00 și vara între 21:00-00:00.

Agbar Tower

Celebra stradă La Rambla începe din Piața Catalunya și se termină în portul vechi (Port Vell) cu monumentul lui Columb (Mirador de Colom). De aici se continuă Rambla de Mar, ce duce spre Acvariu, unul din cele mai mari din Europa.

La Rambla e genul de loc pe care ori îl iubești, ori îl urăști.

Deși în tot orașul mai miroase a iarbă din când în când, aici parcă ai fi în Red Light District 🙂

E multă agitație, mulți turiști în căutare de distracție, și atunci a apărut și oferta. La orice colț găsești iarbă sau chiar cocaină, sau ești întâmpinat de „oameni de bine” care te invită la cluburi de strip-tease 🙂

Nu sunt insistenți, de cele mai multe ori înțeleg că nu ești interesat cu un simplu gest negativ din cap. Puțin mai insistente sunt „fetițele”, dar dacă le ignori scapi și de ele 🙂

Cu toate astea, mi s-a părut un loc destul de sigur, e multă poliție, și dacă nu cauți tu probleme interacționând cu persoanele de mai sus, nu prea ai ce să pățești.

În cel mai rău caz mă gândesc că poți rămâne fără telefon sau portofel, dar lucrul ăsta, din păcate, e valabil cam peste tot în Barcelona, mai ales la metrou.

La câțiva metri de La Rambla este cea mai cunoscută piață din oraș, La Boqueria, care pentru mine este tourist trap, ca de altfel toată strada, unde găsești mâncare proastă la preț mare.

Dacă vreți o piață aproape de centru, unde merg localnicii, nu doar turiști, recomand Santa Caterina Market, care se remarcă cu acoperișul colorat.

Nu departe de aceasta e o clădire care mi-a plăcut foarte mult, Palau de la Musica Catalana. Aici chiar mi-am propus să fac un tur la următoarea vizită în Barcelona.

Cea mai turistică zonă este cartierul gotic (Barri Gotic), farmecul zonei fiind dat de străduțele înguste ce te poartă spre diferite obiective, printre care Catedrala, biserica Santa Maria del Pi, Pont Gotic, biserica Sant Felip Neri (locul în care mergea Gaudi la slujbe și spre care se îndrepta atunci când a fost călcat de tramvai), Primăria, Piața Reial (unde sunt două felinare proiectate de Gaudi), Piața Regelui (Placa del Rei, unde a fost întâmpinat Cristofor Columb de către regele Ferdinand V la întoarcerea din prima călătorie către Lumea Nouă).

Din cartierul gotic, dacă traversați La Rambla, ajungeți în El Raval, probabil cea mai periculoasă zonă a Barcelonei. Cel puțin din punctul meu de vedere deoarece aici am avut o tentativă de tâlhărie în mijlocul zilei din partea unor puști marocani. Așa că atenție sporită, mai ales dacă mergeți singuri.

La Vechiul Spital Santa Creu din Raval a fost adus Gaudi după ce a fost călcat de tramvai, și este locul unde a murit.

Dacă vreți să vă relaxați după agitația din centru, recomand Parc de la Ciutadella, e locul din Barcelona unde am văzut cei mai mulți papagali.

Arcul de Triumf

Aici se află Parlamentul Catalunyei, grădina Zoo (dacă vreți să o vizitați, urmăriți promoțiile pe site, puteți găsi bilete și la jumătate de preț), Castell dels Tres Dragons (nu se poate vizita interiorul), dar și o frumoasă fântână, Cascada Monumental (în proiectarea căreia și-a adus aportul și Gaudi, ca asistent), și un mamut realizat la scară naturală :), iar foarte aproape este Arcul de Triumf.

În drum spre parc este Muzeul Picasso, și o biserică foarte frumoasă, Santa

Maria del Mar.

Pentru o panoramă frumoasă asupra orașului puteți merge la Castelul Montjuic. Aveți trei variante pentru a ajunge aici, pe jos, cu autobuzul 150 din Piața Spaniei, sau cu funicularul luat din stația de metrou Paral-el până pe la jumătatea dealului, și de acolo în continuare cu telefericul. Din păcate acestea din urmă sunt închise în fiecare an pentru revizie tehnică în perioada ianuarie-februarie. Pentru o planificare cât mai bună, recomand să vă uitați pe site-ul oficial să vedeți exact datele când nu funcționează (ca idee, anul acesta perioada de mentenanță a fost 27 ianuarie – 16 februairie). În locul funicularului circulă un autobuz special care are același punct de plecare și sosire, iar în continuare, de unde ar trebui să luați telefericul, dacă nu vreți să urcați pe jos, puteți lua autobuzul 150. Cu funicularul se poate merge cu biletele/abonamentele normale de transport în comun, însă pentru teleferic este nevoie să cumpărați bilet separat.

Atenție, pentru a nu crea confuzie, aici este vorba de telefericul Montjuic, în Barcelona mai există unul, Teleferico del Puerto.

Intrarea la Castelul Montjuic este gratuită în prima duminică din fiecare lună și în restul duminicilor după ora 15:00. Atenție însă, puteți intra doar până la ora 17:30.

Spitalul Sant Pau Recinte Modernista

Intrare gratuită în prima duminică a fiecărei luni mai este și la Sant Pau Recinte Modernista (acces permis până la ora 14:30), considerat pe bună dreptate cel mai frumos spital din lume.

Tot pe dealul Montjuic, puțin mai jos de castel, se află complexul ce a găzduit Olimpiada de vară din 1992. Aici găsim Stadionul Olimpic, Muzeul Olimpic, Palatul Sant Jordi, Anella Olimpica sau Turnul de Comunicații (creat de celebrul architect Santiago Calatrava).

La fel ca și funicularul și telefericul, nici celebra Fântână Magică de pe Montjuic nu funcționează pe parcursul întregului an. Anul acesta a fost închisă pentru mentenanță între 7 ianuarie și 4 martie. Găsiți aici informații atât despre perioada în care este programată revizia, cât și despre orarul spectacolelor din restul anului.

Mai jos de fântână este Piața Spaniei, cea mai mare din Barcelona, care e ușor de recunoscut datorită celor două Turnuri Venețiene.

La capătul celălalt, în partea de sus, este Muzeul Național de Artă din Catalunya (MNAC), găzduit în Palatul Național.

La muzeu puteți ajunge fie urcând treptele (care sunt multe, dar noroc că au montat și scări rulante pentru cei mai comozi 🙂 ), dacă veniți dinspre Piața Spaniei, fie să coborâți dinspre complexul olimpic, care este la doar 2-3 minute.

Tot în Piața Spaniei este și cea mai veche arenă de coride din oraș, Arenas de Barcelona, transformată acum în mall.

Coridele au fost scoase înafara legii în Catalunya din 2012.

Ultima coridă care s-a desfășurat în Barcelona a avut loc pe cealaltă arenă a orașului, La Monumental.

Pentru microbiști vizita nu poate fi completă fără a vedea cel mai mare stadion din Europa. Biletele pentru Camp Nou și Muzeul FC Barcelona se găsesc pe site-ul oficial al clubului și sunt puțin mai ieftine dacă se achiziționează online.

În general, recomand să achiziționați biletele online pentru obiectivele pe care vreți să le vizitați, astfel nu așteptați la coadă și sunt mai ieftine.

Cel mai mult în Barcelona mi-a plăcut cartierul Gracia, mai ales străduțele de pe lângă Piața Revoluției (Placa de la Revolucio) și Placa de le Vila de Gracia.

Unde am mâncat

Am găsit câteva locuri chiar lângă hotel unde am mâncat foarte bine, Da Nanni Pizzeria (cum îi spune numele, servesc doar pizza), Les Dues Sicilies Gastro Bar (aici au atât pizza, cât și produse de patiserie tradiționale) și Bar Joan (tapas, situat în interiorul pieței Santa Caterina).

Dacă ajungeți prin Gracia, recomand o pauză pentru o gustare la La Ikas. Tot în zonă este Nico Pizzeria Barcelona, unde mi-a plăcut mult pizza (au și paste, dar nu le-am încercat). Ambele m-au convins să mă întorc și a doua oară 🙂

În caz că vreți să mâncați mult, ieftin și bun există restaurante chinezești de tip „All you can eat” 🙂 Noi am fost la Wok Ronda, foarte multe preparate, chiar ai de unde alege, mai ales dacă ești fan fructe de mare, cum e cazul meu. Prețul a fost de 14,95 euro/adult și 8,25 euro pentru copil până în 9 ani, fiind sâmbătă seara. În timpul săptămânii este ceva mai ieftin. Băuturile nu sunt incluse.

Legat de băuturi, aveți grijă, consumul de alcool este interzis în locuri publice. La fel și vânzarea lui după ora 23:00 în marketuri, însă e primul loc pe care îl întâlnesc unde nu se ține niciun cont de lucrul acesta. Toți mi-au vândut, cu condiția să bag berea în buzunar, să nu ies cu ea în mână din magazin 🙂

Ca o concluzie, timpul a fost mult prea scurt, probabil și o viață dacă aș sta în Barcelona, tot nu aș putea să mă plictisesc de acest oraș splendid și cu siguranță aș mai avea ceva nou de descoperit.

Sunt într-adevăr și câteva lucruri care nu mi-au plăcut, cum ar fi faptul că știi că poți fi furat oricând dacă nu ești atent (în special în zonele centrale și în metrou) sau mai ales sentimentul de nesiguranță din El Raval, unde pare că autoritățile au pierdut controlul asupra zonei.

Pentru mai multe poze vă invit pe pagina de Facebook!