Bansko… ce ai putea să faci, dacă nu mergi pentru schi, și unde să mănânci bine

Bansko se află la poalele Munților Pirin. Parcul Național Pirin face parte din Patrimoniul Mondial UNESCO.

Orășelul e mic, are sub 10.000 de locuitori, așa că în câteva ore vezi tot ce e de văzut 🙂

Ce am făcut în Bansko

Strada Pirin străbate tot centrul orașului, o porțiune fiind pietonală. Așa că de-a lungul ei sunt cam toate punctele de interes pentru turiști, muzee, magazine, restaurante.

Centrul Vechi chiar mi-a plăcut foarte mult.

De vizitat ar fi Biserica Sfânta Treime, Muzeul de Istorie și Etnografie – Casa Radonova sau Muzeul Neofit Rilski, pe care, din păcate, nu am reușit să îl găsesc deschis, chiar eram curios să-l vizitez.

Paralelă cu strada Pirin, în zona Centrului Vechi, este strada Gotse Delchev, aici fiind o mică apă curgătoare cu o mini promenadă foarte simpatică.

Gara poate fi considerată și ea un punct de atracție turistică, trenurile circulând pe aici pe cale ferată cu ecartament îngust.

Plimbările prin oraș le-am completat cu relaxarea la jacuzzi și piscina hotelului. Despre cazare am scris mai pe larg aici, nu are rost să mă repet 🙂

Cum hotelul era la vreo 2,5 km de centru, mergeam cu mașina. De fiecare dată am lăsat-o într-o parcare în centru.

Prețul e 1 leva/oră, e un domn acolo care vinde cupoanele pentru parcare. Îi dați banii, compostează el ce trebuie, și doar puneți cuponul în parbriz. După ora 18 parcarea este gratuită.

În una dintre zile am vizitat cel mai mic oraș din Bulgaria, pitorescul Melnik, aflat la vreo 100 km de Bansko, spre Grecia.

Sezonul de schi nu începuse încă, așa că gondola circula doar o dată pe zi, dimineața urca, iar seara cobora.

Nu le am cu schiatul, dar cei pasionați găsesc prețuri și alte detalii aici.

Unde am mâncat

Prin centru sunt multe „Mehana”, restaurante tradiționale. Toate arată foarte bine, și, în general, prețurile sunt acceptabile… în orice caz, mai mici decât la noi pe Valea Prahovei, de exemplu.

Excelent am mâncat la Mehana Bai Kotse, în Centrul Vechi și The House, aproape de gondolă.

Mehana Bai Kotse

Le recomand pe ambele, foarte frumos decorate, personalul amabil, de mâncare nu mai zic, te lingi pe degete.

Kapama în stil Bansko de la Bai Kotse a fost demențială 🤤

Pentru doi adulți și un copil, n-am achitat niciodată mai mult de 60 leva (150 lei), cu tot cu bacșiș.

Se poate plăti și cu cardul.

The House

Chiar dacă nu am mers pentru schi, nu ne-am plictisit deloc, și patru nopți s-au dovedit în final a fi cam puține.