Plimbare pe Coasta de Azur cu trenul

Mai peste tot pe unde mă duc prefer să folosesc transportul în comun.

Mașină închiriez doar dacă nu am altă posibilitate, iar cum Franța stă foarte bine la transportul feroviar, chiar n-avea rost să o fac.

Am ales să iau cazare în Nisa, și asta din două motive: aici e aeroportul, plus că Nisa a fost obiectivul principal, fiind unul dintre cele mai mari orașe din Franța (al cincilea, mai exact).

De aici am plecat spre restul locurilor pe care mi le-am propus să le văd.

Pe lângă Nisa, voiam să mai ajung la Cannes și Monaco, și după ce m-am documentat puțin, am adăugat si Antibes pe listă.

Între toate acestea am mers cu trenul. Mai există și posibilitatea autobuzului, însă din ce am înțeles de obicei e foarte aglomerat și riști să nu te mai lase să urci.

Așa că am preferat trenul, să am siguranța că ajung la destinație, plus că e mai rapid, și sunt destul de frecvente.

Avantajul autobuzului e prețul, fiind mult mai ieftin, doar 1,50 euro Nisa – Cannes sau Nisa – Monaco 😳

În funcție de câte zile aveți la dispoziție și de modul de călătorie, cele trei locații pot fi văzute în trei zile diferite (sau câte zile doriți în fiecare), sau toate în aceeași zi.

În general mie îmi place pe repede înainte, așa că am preferat varianta a doua 🙂

Așadar, itinerarul meu a fost: Nisa – Antibes – Cannes – Monaco – Nisa.

Biletele pot fi achiziționate din gară de la ghișeu sau de la automate, sau se pot cumpăra online de pe site-ul SNCF sau diferite aplicații. Prețul este același, indiferent de metodă sau cu cât timp înainte cumpărați biletul.

Eu am folosit aplicația Trainline, am cardul salvat, am folosit-o și în Italia, procesarea biletului durează 2-3 minute.

Trebuie descărcat biletul și gata, nu mai e nevoie de validare. Tot în apliacție găsiți și mersul trenurilor.

Doar o dată am luat biletul de la automat, în cazul acesta trebuie validat pe peron (la aparatul galben, nu cel albastru) înainte de călătorie.

În Nisa sunt 3 gări: St. Augustin (lângă aeroport), Riquier și Nice Ville (cea din centru).

În Cannes sunt 2: Cannes și Cannes La Bocca, prima vă interesează pentru centru.

În Antibes și Monaco este doar o gară.

Gara Nice Ville

Nisa – Antibes

Trebuie să scanați biletul înainte de intrarea pe peronul gării principale din Nisa, pentru a vi se permite accesul.

Pe biletul de tren Nisa – Antibes am dat 4,80 euro.

Călătoria ar fi trebuit să dureze 26 de minute, însă a avut întârziere (se întâmplă și la ei 🙂 ), și am făcut aproape dublu, 46 de minute.

În Antibes am mers pe jos, e destul de mic, chiar n-avea rost să folosesc autobuz local.

Gara Antibes

Antibes – Cannes

Din Antibes în Cannes am făcut 12 minute.

Biletul a costat 3,10 euro.

Dacă săream Antibes și luam bilet direct Nisa – Cannes, ar fi costat 7,20 euro. Așa, pe bucăți, am dat 7,90 euro, deci nu-i mare diferență 🙂

Nici Cannes nu e prea mare, iar centrul e destul de compact, așa că nici aici n-am folosit transport în comun local.

Gara Monaco

Cannes – Monaco

Pe biletul Cannes – Monaco am dat 10 euro.

Călătoria a durat o oră și 21 minute.

Drumul e foarte frumos, fiind în mare parte de-a lungul coastei 😍, așa că timpul a trecut imediat. Sunt și câteva tuneluri pe traseu, de altfel și gara din Monaco se află într-un tunel.

În Monaco am folosit liftul de vreo două ori, care este gratuit, și bateau (boat) bus pentru a ajunge dintr-o parte în alta a portului Hercule. Costă 2 euro (se poate plăti doar cash) și călătoria durează 5 minute 🙂

Monaco – Nisa

Din Monaco înapoi în Nisa am făcut 25 minute, prețul biletului fiind 4,10 euro.

Deci în total am plătit 22 euro pe tren.

Trenurile au fost destul de aglomerate, nu toată lumea prindea loc pe scaun.

N-am avut parte de niciun control, se pare că se merge mult pe corectitudine 🙂

Pe toate trenurile am găsit priză, moment bun să mai pun telefonul la încărcat 🙂

Articolul este despre călătoria cu trenul, dar trebuie să vă spun și că am mers aproape 27 km pe jos în ziua respectivă 😁