Organizare vacanță Porto (cum ajungi, cazare, costuri…)

În Porto trebuia să ajung din 2020, dar din cauza restricțiilor COVID, la momentul respectiv fiind permise doar călătoriile esențiale spre Portugalia, am fost obligat să renunț.

Dar nu m-am lăsat, și anul acesta am luat iar bilete 🙂

Cum ajungi în Porto

Din România nu avem rută directă cu avionul spre Porto. Cel mai simplu e zbor spre Lisabona (din București operează WizzAir și Blue Air), care durează vreo 4 ore și jumătate, iar de acolo autobuz sau tren spre Porto.

Cel mai ieftin este cu FlixBus, și sunt foarte multe, peste 20 pe zi. Eu am dat 20 de lei, biletul luat în aceeași zi. Pot zice că am avut noroc, în general cu cât se apropie plecarea, biletele se scumpesc.

Autobuzul pleacă din Autogara Oriente din Lisabona și ajunge în Camellias în Porto (Parque das Camelias Terminal rodoviario pe Google Maps).

Oriente este la 3 stații de metrou de aeroport.

Camellias este central în Porto, lângă Piața Batalha.

Dacă alegeți trenul recomand să descărcați aplicația Comboios de Portugal.

Găsiți mersul trenurilor, prețul biletelor, și, bineînțeles, puteți și cumpăra biletele.

Între Lisabona și Porto circulă doar trenuri de mare viteză. Dacă achiziționați din timp biletele (recomandat 2 săptămâni), le puteți lua cu peste 50% mai ieftine.

Din Lisabona trenurile pleacă din gara Oriente, în Porto ajung în Campanha. Aceasta este mai departe de centru, dar puteți cumpăra bilet spre stația Sao Bento, care este în centru. Prețul este același, însă va trebui să schimbați trenul în Campanha.

Și trenurile circulă des, sunt peste 10 pe zi.

Atât trenurile, cât și autobuzele fac 3 ore și ceva.

Noi pe biletul de avion București – Lisabona am dat 46 de euro/persoană cu Wizz Discount Club.

Unde am stat

Cazare am avut la Almada Guest House.

Rezervarea am făcut-o prin booking.com și am dat 34 euro/noapte.

Pensiunea este într-o clădire tipică portugheză.

Almada Guest House

Aș spune că este modestă, camera în care am stat era mică, dar curată. Salteaua patului avea 1,90 m, eu având 1,94 am cam avut probleme, dar dacă puneau saltea de 2 metri, nu încăpea în cameră 😂

Ca toate clădirile mai vechi, nu avea încălzire, dar ne-a fost pus la dispoziție un calorifer electric.

Gazda foarte amabilă, doar că era destul de în vârstă și nu știa o boabă de engleză.

Locația foarte bună, chiar lângă Primărie, aproape de Centrul Istoric sau de gară.

Per total calitate/preț am fost foarte mulțumit, data viitoare tot aici aș sta. Soția nu-i chiar de aceeași părere 😁

Unde am mâncat

Din cauză că a cam plouat încontinuu cât am stat în Porto, nu am reușit să stăm la o terasă pe malul fluviului Duero. În schimb, am căutat locații cât mai aproape de cazare.

În prima seară am mâncat la Almada 331. Este un restaurant de familie foarte micuț, dar cochet. Am fost atras de nota de pe Google Maps, 4,9.

Sunt doar vreo 5-6 feluri de mâncare pe care Fernando, proprietarul, ni le-a prezentat. Nu avea meniu deoarece zicea că în fiecare zi are cam altceva. Oricum, totul costă 16 euro porția 🙂

În total, pentru 4 porții, plus aperitive și vin la discreție (încontinuu ne umplea paharele 😂) nota a fost 110 euro, 120 cu tot cu bacșiș.

Mâncarea foarte bună (arroz marisco, paste negre cu fructe de mare și ceva din curcan, orez și ciuperci), iar Fernando este foarte amabil și prietenos.

În altă seară am luat cina tot în zonă, la Brasao Aliados. Am văzut că era plin de localnici, se aștepta și afară pentru o masă, așa că m-am gândit că trebuie să fie bună mâncarea 🙂 Plus nota 4,6 din peste 6000 de review-uri pe Google Maps.

Toți am luat Francesinha, preparatul originar din Porto.

Francesinha

Foarte bun și foarte sățios.

Aici am plătit 74 de euro pentru 4 persoane, mâncarea plus o sticlă de vin.

Pește foarte bun și foarte ieftin mi-a zis soția că se mănâncă la Mercado Temprario Bolhao. Eu nu i-am însoțit la masă, eram plecat ziua aceea în Braga și Guimaraes 🙂

Cele mai bune Pastel de nata le-am mâncat în Porto, la Manteigaria, 1,10 euro bucata. Mai bune și decât la celebra Pasteis de Belem din Lisabona. Sunt două locații, am ajuns aici la recomandarea unei localnice.

Manteigaria

O locație deosebită am găsit în Gaia, pe faleză. Se numește Casa Portuguesa do Pastel de Bacalhau. Servesc doar pasteis de bacalhau (5 euro bucata) și vin de Porto (5 euro paharul). Cu 15 euro puteți cumpăra 1 pasteis de bacalhau și un pahar de vin, și păstrați ca suvenir paharul. Sincer, pasteis de bacalhau nu prea mi-a plăcut, am mâncat în alte părți mult mai bun cu maxim 1 euro 🙂 , dar decorul e superb, iar la fiecare jumătate de oră este câte un mini concert la orgă. Merită să intrați să admirați locația, savurați un vin…

Casa Portuguesa do Pastel de Bacalhau

Costuri

Pentru că unii nu se uită la bani când sunt în concediu, iar alții pleacă de acasă cu un buget bine stabilit, nu are rost să calculez cheltuielile pe mâncare, suveniruri, cadouri etc, pentru că nu prea are nicio relevanță lucrul acesta…

În schimb, pot face un calcul, ca idee, cât ar ajunge city break în Porto, cazare și drum.

Avion București – Lisabona 46 euro; FlixBus Lisabona – Porto 8 euro dus-întors; 3,50 euro metrou Lisabona aeroport-gară tur-retur.

Total transport 57,50 euro/persoană, plus cazare 3 nopți 102 euro, adică 51 euro/persoană.

Trăgând linie, drumul plus cazare 3 nopți ar fi 108,50 euro/persoană.