Karibu Zanzibar! Cazarea… cu bune și cu rele

Inițial mă gândisem să scriu un singur articol despre Zanzibar, dar ar fi ieșit mult prea lung și nu știu câți ar fi avut răbdarea să îl parcurgă pe tot.

Așa că l-am împărțit puțin 🙂 și iată-l acum pe al doilea, despre unde am ales să ne cazăm pe insulă.

Din start vă spun că nu ne-au interesat resorturi de 4 stele, am vrut să fie totul cât mai autentic 🙂

Pentru că era păcat să traversăm jumătate de glob și să stăm într-un singur loc, am luat cazare în trei locații, Nungwi, Matemwe și Zanzibar City.

Prima dată am stat în Nungwi, două nopți, la Kicheko Bungalows, 51 euro/noapte.

Mi-a plăcut mult cazarea, căsuțe amenajate tradițional, nu este sticlă la ferestre, doar plasă de insecte, au curte mare cu multă vegetație.

Kichecko Bungalows Nungwi

Seara ne mai strângeam la bere cu ceilalți turiști cazați, dar și cu localnicii care lucrau acolo.

Noaptea aveam ca paznic un masai la care trebuia să mă uit în sus, și eu am 1,94m 🙂

Kichecko este în sat, nu făceam mai mult de 5 minute până la plajă. Avantajul e că mai vedeam localnicii, mai interacționam cu ei…până la urmă acesta e motivul principal pentru care călătoresc, să descopăr locuri și oameni noi, nu să stau doar într-un loc, fie el și unul superb, așa cum e plaja din Nungwi 🙂

Kichecko Bungalows Nungwi

După Nungwi am stat în Matemwe, la Miramont Retreat, patru nopți, cu 35 euro/noapte.

Per total nu prea ne-a plăcut aici.

Când am ajuns nu era apă, iar când era, abia picura. E adevărat că am stat la etaj, posibil la parter să nu fi fost această problemă.

Nu neapărat asta ne-a deranjat, cât răspunsul primit “da, o să vină“, niciun fel de scuze.

Pentru cine nu știe, responsabilitatea furnizării apei este a hotelurilor, o plătesc și vine mașina cu apă. Nu există rețea centralizată de furnizare a apei.

Patul scârțâia groaznic la fiecare mișcare.

Miramont Retreat Zanzibar

Nu există opțiuni de luat masa în apropiere, așa că ești oarecum obligat să mănânci acolo. Mâncarea e foarte bună, nimic de reproșat aici, dar neavând concurență, și prețurile sunt pe măsură, chiar și de două ori mai scump decât în Nungwi.

Locația e foarte bună, chiar pe plajă, dar și aici e un „dar” 🙂 Oceanul se retrage foarte mult. Nu știu cum e în alte perioade ale anului, dar in septembrie puteai face baie doar dimineața devreme sau seara. E o experiență foarte interesantă, dar o dată ajunge, în fiecare zi deja devine deranjant 🙂

Asta bineînțeles că nu ține de Miramont, însă din acest motiv, dacă aș mai ajunge în Zanzibar, n-aș mai merge în Matemwe.

Miramont Retreat Zanzibar

Proprietarii sunt români, și probabil din acest motiv în general sunt mulți turiști români cazați. Asta ne-a făcut să ne simțim mai degrabă în Bulgaria decât într-un paradis exotic. Ca să vă faceți o idee, într-o seară am ascultat și manele 🙁

Dar au fost și lucruri pozitive.

Prețul foarte bun, staff-ul extrem de amabil și, poate punctul lor forte, organizarea excursiilor.

Despre acestea voi scrie într-un alt articol.

Ca o comparație între cele două unități de cazare, după check out în Nungwi i-am rugat dacă se poate să mai lăsăm bagajele acolo, să mergem la plajă. Bineînțeles că au fost de acord, și mai mult, ne-au dat și prosoape de plajă.

Când ne-am decazat de la Miramont ne-au întrebat dacă nu am furat umerașul 😂

Ambele rezervări le-am făcut pe hotels.com

Miramont Retreat Zanzibar

Ultima noapte pe insulă am stat în Zanzibar City, în Stone Town (Orașul vechi).

Rezervasem prin booking.com la Mizingani Seafront Hotel 70 euro/noapte deoarece era chiar lângă ferry.

Forodhani Park Hotel Stone Town

Spun rezervasem deoarece, când am ajuns acolo, mi-a spus că e ocupat tot hotelul și ne-au mutat rezervarea la un hotel partener, Forodhani Park Hotel.

Treaba era consumată, nu avea rost să mă enervez. Hakuna matata! 🙂

A fost singura dată, din zeci de rezervări pe booking.com, când au existat probleme.

Oricum, condiții excelente, mic dejun bogat, puțin mai departe de ferry, dar totuși locație foarte bună, și staff ca peste tot, extrem de amabil.

Pe acoperiș aveau piscină, dar n-am folosit-o, am preferat să explorăm orașul.

Forodhani Park Hotel Stone Town

În Nungwi și Matemwe nu am avut aer condiționat în cameră și chiar îmi făceam griji înainte de a ajunge. Dar, spre surprinderea mea, nu am simțit nevoia.

În Stone Town am avut, și nu l-am folosit.

Probabil și perioada (septembrie) a fost perfectă pentru vizitat, mă gândesc că în decembrie-fabruarie cei ce nu prea suportă căldura, ca mine, nu prea fac față 🙂

Forodhani Park Hotel Stone Town

Transferurile între locurile unde am avut cazare le-am făcut cu Lukman (am scris despre asta în articolul anterior), dar pot fi asigurate și de către hotel.

Cei de la Kichecko ne-au cerut 45 USD pentru ferry/aeroport – Nungwi și 35 USD pentru Nungwi – Matemwe.

În schimb Miramont cerea 30 USD pentru transferul din Nungwi la ei și 40 USD pentru Matemwe – Paje.

În Paje n-am mai mers până la urmă, am lăsat-o pentru data viitoare 🙂