Călătorie în vreme de pandemie în Franța

La momentul călătoriei Franța se afla pe lista noastră roșie. Aseară la ora 00:00 a intrat pe galben.

Condițiile de intrare în România în funcție de lista pe care se află țara din care veniți le găsiți aici.

Deși Wizz mă anunța într-un email (trimis automat) să fiu la aeroport cu 3 ore înaintea zborului, am ajuns cu o oră și un sfert înainte 🙂

Controlul bagajelor și al pașapoartelor a durat aproape 15 minute.

Am ajuns la poarta de îmbarcare cu 59 minute înainte de decolare, a trebuit să aștept peste jumătate de oră 🙂

Deci o oră și un sfert e arhisuficient pentru Aeroportul Otopeni. Zborul e la ora 13, posibil dimineața, când e cel mai aglomerat, timpul să fie la limită.

Oricum, în general ajung cu o oră și jumătate înainte de decolare. Dacă vin cu mașina, plec cu 4 ore înainte din Constanța. Deocamdată n-am pierdut niciun avion 🤞

Mi s-a cerut certificatul COVID la îmbarcare, dar nu și declarația de care fusesem informat anterior de către Wizz că trebuie completată.

Certificatul l-am prezentat de pe telefon, nu a verificat codul QR, doar s-a uitat la nume.

Până la îmbarcare n-am avut nevoie de certificatul COVID.

La aterizare în Franța nu mi-a cerut decât pașaport, nu i-a interesat certificat COVID sau declarație. Și la pașaport, s-a uitat doar să am unul, nici n-a avut timp să citească numele 🙂 Doar l-a deschis și mi l-a dat înapoi.

Fără să exagerez, o secundă a durat controlul.

Restricții COVID pe teritoriul Franței

În Franța purtarea măștii este obligatorie în spații închise sau aglomerate (piețe, stații) și mijloace de transport în comun, nu și în aer liber.

Amenda pentru nerespectare ar fi 135 euro.

Dacă în mijloacele de transport în comun toți poartă mască, în magazine rar am văzut acest lucru…nici angajații, nici clienții.

La piață la fel, îi număram pe degete pe cei cu mască. Nici măcar poliția nu avea 🙂

La hotel am fost informat că pentru a putea sta la terase am nevoie de certificat COVID, însă nu mi l-a cerut absolut nimeni nicăieri.

Pe tren este nevoie de cerificat COVID pe rutele naționale și internaționale, nu și pe cele regionale.

Pe străzi și la terase e full, lumea e relaxată, nimic nu dă de bănuit că ar fi pandemie 🙂

La întoarcere am ajuns pe aeroportul din Nisa cu o oră și 20 minute înainte de decolare.

Timpul a fost mai mult decât suficient, am stat vreo 40 de minute degeaba 🙂

La plecare din Franța nu mi-a cerut nimeni certificat COVID.

La aterizare pe Otopeni, la control pașapoarte m-a întrebat de unde vin. I-am zis Franța, mi-a cerut certificatul COVID cu dovada vaccinării, l-am arătat de pe telefon, l-a scanat și liber 🙂

Nu a trebuit să completez nimic pentru întoarcerea în România, însă am înțeles că cei ce nu au certificat COVID, și vin dintr-o țară galbenă sau roșie, sunt nevoiți să completeze o declarație pe care o primesc în aeroport.

În avion purtarea măștii este obligatorie teoretic.

Nu știu dacă toată lumea a fost în regulă cu bagajele, dar nu am observat să pună pe cineva să plătească în plus.

Ca fapt divers, Wizz nu acceptă plata cu Revolut.

PS: boarding pass-ul l-am prezentat pe telefon, nu l-am avut printat, totul a fost în regulă.