Vacanță în Madrid (organizare, costuri)

Am ceva credit acumulat la Wizz din perioada pandemiei, când anulau multe zboruri, așa că mă uitam pe unde mai sunt zboruri ieftine. Așa am găsit Madrid 🙂

În capitala Spaniei am mai fost cu 15 ani în urmă și mi-am dat seama că nu prea mai rețin mare lucru. Plus, dintr-o greșeală, am pierdut toate pozele de atunci.

Așa că mi-am găsit destinația 🙂

Cum am ajuns

Ziceam mai sus, zborul a fost cu WizzAir. Biletele m-au costat 22 euro dus-întors cu WDC. La asta s-au mai adăugat 20 euro schimbul locurilor. La dus mi-au dat loc automat la mijloc, iar la întoarcere la geam. Avionul părea plin, și, decât să risc să nu pot face schimb cu loc la margine, am preferat să îl plătesc. A fost pentru prima dată când am plătit locul, dar am o problemă cu spatele, eu sunt înalt, și la mijloc sau geam nu prea încap 🙂 Plus, zborul e cât de cât lung, 4 ore și ceva… la 2 ore nu-mi băteam capul. Și uite așa mi-au dublat prețul la bilete 🙂

Unde am stat

În Madrid am stat la Hostal Avenida. Am numai cuvinte de laudă, nota 10 din toate punctele de vedere.

Hostal Avenida

Hostelul e tipic spaniol, este situat la etajul 4 al unei clădiri, de fapt o parte din etajul 4, mai sunt 2-3 hoteluri la același nivel. La fel am întâlnit și în Barcelona, Malaga sau Sevilla, mai multe hoteluri în aceeași clădire.

Aici lucrează 2 români, foarte (foarte) amabili. Mi-a povestit Nico tot ce trebuie să știu despre Madrid, stă aici din 2012 parcă, și din 1999 în Spania.

Curățenia e la standarde maxime.

Locație mai bună chiar nu se poate, pe Gran Via, chiar lângă stația de metrou cu același nume. Deși e o clădire destul de veche, are calorifer. Camera avea frigider, TV, și AC. E mică, dar pentru mine chiar nu a fost un inconvenient, oricum plecam dimineața și mă întorceam după ora 12-1 în cameră. Avea chiar și un balcon cu vedere la stradă.

Vedere din cameră

Ca minus aș trece parchetul, scârțâie destul de tare, și pereții sunt destul de subțiri, se cam aude prin ei. În prima seară, pe la 2 și ceva, cuplul care stătea în camera de lângă mine a început să „petreacă” 😂

Și, foarte important, prețul e excelent, 39 euro/noapte camera single cu baie proprie.

Data viitoare, dacă mai ajung în Madrid, clar e prima opțiune.

Dar, atenție, cum îi spune și numele, nu e pentru cei cu pretenții mai ridicate 🙂

Itinerar

Am stat trei nopți, iar în una dintre zile am făcut un day trip în Toledo (de fapt, half day 🙂 ).

Deși am stat în centru, și majoritatea obiectivelor turistice erau aproape, am achiziționat un abonament pe toate liniile de transport în comun din oraș (22,60 euro pentru 4 zile). Asta deoarece am avut în plan să ajung și în locuri ceva mai îndepărtate. Dar despre asta voi face un articol separat, să nu îl lungesc prea mult pe acesta 🙂

Dacă am avut abonament pe transport în comun, nu înseamnă că nu am mers și pe jos.

În prima seară, când am ajuns, am făcut 8 km, a doua zi aproape 27, a treia aproape 21, iar în ultima, înainte să mă îndrept spre aeroport, 14 km. În total am mers pe jos 70 km.

În Toledo am fost cu autobuz Alsa și m-am întors cu trenul.

Autobuzul a costat 5,57 euro și oficial face o oră (am făcut 45 de minute), iar pe tren am dat 13,90, și face 32-33 de minute.

Cheltuieli

Așadar, în total, pe cazare și transport (avion, locuri avion, transport în comun Madrid și drumul spre Toledo) am dat 200 de euro.

La restaurante nu am fost, nu-mi place să merg când călătoresc solo. Prefer fast food chestii locale.

Am mâncat Jamon iberico senzațional la Oink, în Puerta de Sol. Unul mediu cu o bere costă 4,20 euro. Deși e în centru, am văzut mai mult localnici mâncând aici, decât turiști.

Oink

În alimentară, în mod normal alcoolul se comercializează doar până la ora 22. Era să rămân fără bere într-o seară deoarece magazinele mari respectă. Însă cele mici, administrate de asiatici în general, vând fără probleme 🙂

Siguranță

Deși am auzit că se fură mult, Madrid mi s-a părut un oraș mai sigur decât Barcelona (unde am avut o tentativă de tâlhărie) și Sevilla (am văzut 2 furturi cu ochii mei).

Dar este și plin de poliție în zona centrală. Nicăieri în lume nu am mai văzut așa multă poliție.

Miroase în unele locuri a iarbă, dar, spre deosebire de alte orașe, nu mi s-a oferit nimic 😂

Prin centru foarte mulți veneau să îmi arate poze cu femei la bară, probabil voiau să mă invite la cluburi de strip-tease. Nu sunt insistenți deloc, ne înțelegeam doar din semne 🙂

De la cazare mi s-a spus să evit trei zone, Lavapies, Tirso de Molina și partea din spatele Palatului Regal, de după râul Manzanares.

Doar în Lavapies am reușit să ajung, cartierul mi s-a părut foarte frumos, „multicultural”, cum l-am găsit de mule ori descris 🙂

Am stat cu telefonul în mână, am făcut poze, se vedea clar că sunt turist. Doar în Piața Lavapies m-a observat imediat lumea, ei cu ochii pe mine, eu cu ochii pe ei 🙂 În rest, pe străduțe, nu m-a băgat nimeni în seamă. Cu atenție sporită, nu cred că se poate întâmpla ceva. Am fost ziua, seara e posibil ca lucrurile să stea mai altfel, mai ales dacă sunteți singuri.

Câteva impresii despre oraș

Mi s-a părut un oraș foarte vibrant, chiar și la 2 noaptea, în timpul săptămânii, era destulă lume pe stradă.

Localnicii în general nu știu engleză, dar te descurci ușor dacă ai nevoie de ceva, chiar dacă nu știi spaniolă, fiind foarte amabili și prietenoși.

Chiar m-a surprins la Oink domnișoara care lucra acolo, stăpânea foarte bine engleza. Am întrebat-o de unde e, că sigur nu Spania 😂 Am avut dreptate, era din Ecuador.

Aș zice că e cel mai gay friendly oraș pe care l-am vizitat. Am observat foarte multe cupluri de bărbați, de femei, chiar și drag queen.

Deși, din punctul meu de vedere, Madrid nu se compară cu Barcelona sau Sevilla, am avut un mic regret că plec, ca de fiecare dată când părăsesc Spania. Într-un fel, speram să aibă overbooking Wizz, să mai rămân o zi 🙂