Pisa…orașul din umbra turnului

În Pisa, micuțul oraș (puțin peste 90.000 locuitori) din Toscana, am ajuns oarecum din întâmplare.
Voiam să vizitez Roma, pe care nu am mai văzut-o din 2006, dar m-am gândit să nu bat drumul doar pentru un oraș 🙂
Așa că m-am inspirat de la un prieten care a avut un plan oarecum asemănător și am zis să vizitez și ceva nou, Cinque Terre. Iar pentru a ajunge acolo am căutat cel mai apropiat oraș în care să am cursă directă din București, și astfel am ajuns în Pisa, unde am rămas prima noapte.
Pe bilet am dat 49 lei cu Wizz Club.

Drumul de la aeroport spre oraș

Din aeroport spre oraș am mers…pe jos 🙂
Gara din Pisa e la aproximativ 1,5km de aeroport, așa că în 20 minute eram deja acolo.
Există bineînțeles și varianta transportului în comun, cu PisaMover, care costă 5 euro și face cam 5 minute până la gară. Circulă destul de des, la fiecare 5-8 minute.

Drumul până în oraș e plăcut, traversează un cartier foarte aranjat, în care am văzut multe locuri de cazare. E ușor să o luați spre oraș, vă țineți după mulțime, se pare că mulți aleg varianta mersului pe jos.

Cazare am luat la Hotel NH Pisa, 47 euro/noapte prin booking. L-am ales în primul rând datorită poziționării, fiind chiar în fața gării.

Și în Pisa mai fusesem cu mulți ani în urmă, însă atunci am vizitat doar Piazza dei Miracoli, unde pe lângă faimosul turn înclinat, se mai află Catedrala, Baptisteriul și Camposanto (cimitir).
De la gară până la turn nu e mai mult de jumătate de oră mers lejer.
Până acolo treceți cam prin tot centrul orașului.
Strada Corso Italia, situată la sud de râul Arno (râu ce traversează orașul), se continuă la nord de râu cu Borgo Stretto. După ce treceți de Piazza dei Cavalieri, unde se află și Palazzo dei Cavalieri, o luați pe Via Santa Maria și ați ajuns la cel mai cunoscut obiectiv din Pisa. Toate cele trei străduțe sunt pietonale, de-a lungul cărora se găsesc multe terase, fiind și un loc bun pentru pasionații de shopping.

De vizitat ar mai fi Muzeul Național al Palatului Regal, Muzeul de artă Palazzo Blu (cum îi spune și numele, clădirea este albastră 🙂 ), dar și câteva biserici, San Michele in Borgo, Santo Sepolcro, Santo Stefano dei Cavalieri, Santa Maria della Spina, care mi-a și plăcut cel mai mult, și, bineînțeles, San Paolo a Ripa d’Arno, despre care mulți probabil nu știu, dar a fost catedrala orașului înaine să se construiască cea de lânga turn înclinat.

Biserica Santa Maria della Spina

Cum ziceam, orașul e destul de mic, l-am făcut la pas, n-a fost nevoie să apelez la transportul în comun.
O zi e de ajuns pentru a vedea tot ce e de vizitat.
Vremea a fost în general bună, având în vedere că am fost la început de decembrie, 13-14 grade, mai picura slab din când în când și vreo 5 minute a fost o ploaie mai puternică.

Pentru mai multe poze vă invit pe pagina de Facebook!