În capitala Danemarcei am ajuns în iunie 2019 și a făcut parte dintr-un „circuit” DIY ce a mai inclus Suedia, Insulele Feroe, Islanda și Scoția.

Copenhaga are aproximativ 600.000 locuitori.

Limba oficială este daneza, însă toți cu care am interacționat știau bine engleza.

Moneda oficială este koroana daneză (1 DKK = 0,66 lei). Nu am avut nicio koroană la mine, am folosit cardul peste tot.

Diferența de fus orar este de 1 oră (ora 1 în Danemarca este ora 2 la noi).

Danemarca face parte din UE, așa că se poate intra cu buletinul și am putut folosi datele mobile de la Orange ca și cum aș fi fost în România.

Cum ajungi în Copenhaga

Deși sunt zboruri directe București – Copenhaga, am preferat să iau avionul către Malmo. În primul rând pentru a vizita și orașul suedez, dar și pentru a traversa podul Oresund 🙂

Așadar, legătura dintre Malmo și Copenhaga se face pe podul Oresund și se poate ajunge atât cu autobuzul, cât și cu trenul.

FlixBus are în general peste 10 curse pe zi, iar dacă biletele sunt cumpărate din timp, am văzut și cu 4 euro. De pe o zi pe alta biletele sunt mai scumpe, e mai ieftin cu trenul.

Eu nu știam exact cât o să stau, așa că mi-am cumpărat bilet de tren când am ajuns în gara din Malmo, bilet cu care puteam lua orice tren din ziua respectivă. Prețul a fost 120 SEK (aprox 12,00 euro), iar trenurile sunt 3 pe oră, la și 13, și 33 și 53 de minute. Nu este nevoie de validare a biletului.

Călătoria durează  aproximativ 40 de minute.

Nu a fost niciun control vamal între cele două țări.

Între gara din Malmo și cea din Copenhaga sunt 5 stații, 2 în Malmo și 3 în Copenhaga, una dintre ele fiind la aeroportul din Copenhaga.

Cazare am avut la Hotel Cabinn Metro cameră single 64 euro/noapte. Hotelul e destul de departe de centru, dar la doar o stație de tren de aeroport, ceea ce mă interesa, deoarece a doua zi aveam avion spre Feroe.

Transport în comun

Deoarece pentru a ajunge în oraș aveam nevoie de metrou, plus că voiam să văd cât mai mult într-un timp scurt, am cumpărat un abonament de 24 ore pentru mijloacele de transport în comun de la un automat din stația de metrou.

Abonamentul este valabil 24 ore din momentul achiziției, nu este nevoie de nicio validare.

Există mai multe tipuri de abonamente, în funcție de durată și zone acoperite, detalii aici.

Eu am luat City Pass Small cu 80 DKK (aproape 11 euro), care acoperă atât zona centrală, cât și aeroportul, și este valabil pe toate mijloacele de transport: metrou, tren, ferry, autobuz.

Ca un lucru interesant, metrourile nu au conductor, sunt automatizate.

Ce poți vedea în Copenhaga

Obiectivele o să le trec în ordinea în care le-am vizitat:

• Church of Our Savior – una dintre cele mai cunoscute biserici din Danemarca datorită turnului în formă de spirală.
  • Freetown Christiania ❤️ – „orașul” hippie din mijlocul capitalei, locuit de aproape 1000 oameni, înființat în 1971. Aici consumul de cannabis a fost tolerat de către autoritățile daneze până în 2004. Acum, deși este ilegal, încă sunt standuri pe Pusher Street, de unde poți să cumperi iarbă, hash, semințe. Fotografiatul este interzis în zona numită Green Light District, am încercat să fac niște poze și am fost atenționat de către un locuitor de acolo să bag telefonul în buzunar. Am asistat chiar și la un raid al poliției, absolut toți „vânzătorii” au dispărut imediat 🙂 Cu toate acestea, drogurile tari sunt total interzise și de către comunitatea de acolo. Este incredibil contrastul dintre Christiania și restul orașului, parcă ar fi țări total diferite. După părerea mea, o vizită aici este un absolut must do.
  • Opera – aici am ajuns deoarece voiam să văd clădirea și în fața ei era „stația” de ferry spre Nyhavn.
  • Nyhavn – portul turistic, probabil cel mai fotografiat loc (alături de Mica Sirenă) din Danemarca.
  • Amalienborg – reședința de iarnă a familiei regale formată dintr-un complex de 4 palate, în unul din ele fiind și un muzeu despre regalitatea daneză.
  • Kastellet – fortăreață în formă de stea; este și o biserică foarte frumoasă lângă, Sf. Alban.
  • Mica Sirenă – nu cred că are nevoie de nicio descriere 🙂
  • Castelul Rosenborg – castel ce găzduiește un muzeu, situat în cea mai veche grădină regală daneză, King’s Garden.
  • Catedrala – mie nu mi-a plăcut clădirea, mult mai frumoasă e cea a Universității, care este chiar lângă ea.
  • Primăria – o clădire foarte frumoasă, în care se organizează și concerte, evenimente culturale.
  • Muzeul Carlsberg Glyptotek – muzeu de antichități și artă, nu am intrat, însă clădirea este foarte frumoasă 🙂
  • Palatul Christiansborg – găzduiește Parlamentul, Curtea Supremă și Guvernul, și mai este folosit ocazional de către familia regală pentru recepții.

Amatorii de parcuri de distracții pot vizita Tivoli, deschis în 1843, fiind al doilea cel mai vechi parc de distracții din lume, și sursa de inspirație pentru Walt Disney atunci când a deschis Disneyland din California. Acesta se află chiar lângă gară.

Seara m-am plimbat prin centru, Stroget fiind principala stradă, cu magazine pe o parte și pe alta, stradă pietonală ce începe de la Primărie și se termină în Port (Nyhavn).

Copenhaga e un oraș ce pot spune că mi-a depășit așteptările, e cu siguranță o destinație ce merită luată în considerare.