Lisabona, revedere după 4 ani

Am scris aici mai pe larg despre ce puteți face si ce puteți vizita în Lisabona.

Acum obiectivul principal a fost Porto.

Dar, cum spre Porto nu avem zbor direct, am mers cu WizzAir pe ruta București – Lisabona.

Ultima seară am preferat să stau în capitala Portugaliei, pentru a fi mai aproape de aeroport, să n-am surprize 🙂 Și, cu ocazia asta s-o revăd, mai ales că este orașul preferat al soției.

Pe bilet am dat 46 euro cu Wizz Discount Club, cumpărat la sfârșitul lui decembrie pentru începutul lui martie.

Unde am stat

Cazare am avut, ca și la vizita precedentă, la Hotel Empire, rezervare făcută pe hotels.com. Am fost foarte de mulțumit data trecută, așa că acum a fost prima opțiune, nici n-am mai căutat altceva.

Camara extrem de curată, locație excelentă, lângă stație de metrou, în 10 minute eram în centru.

Camera dublă cu mic dejun a fost 60 euro/noapte.

Empire Hotel

Ce am făcut

După ce am aterizat și până la autobuzul spre Porto am avut vreo oră și ceva la dispoziție. Am ales să rămân pe lângă Oriente, locul de unde pleca FlixBus. Am revăzut (de la distanță) podul Vasco da Gama, cel mai lung din Europa, și am dat de o mâță uriașă făcută din gunoaie 🙂

La întoarcere am ajuns în Lisabona seara, așa că am preferat doar să mă plimb puțin prin centru.

Am coborât la stația de metrou Rossio, iar de acolo pe Rua Augusta spre Praca do Comercio.

Cum nu concep să vizitez Lisabona fără Fado, și, pentru că am stat doar o seară, asta era singura șansă, am mers spre Tasca Do Chico în Bairro Alto. Am servit un cârnat flambat, 10 euro, și o bere la halbă, 5 euro.

Tasca Do Chico

Până acolo am trecut și pe un pod deasupra Pink Street, zona foarte animată.

A doua zi m-am gândit să încep cu cel mai îndepărtat loc și de acolo să mă apropii de centru.

Așa că am mers spre Belem. Am trecut pe la Pasteis de Belem, de unde am luat pasteis de nata (1,20 euro/buc) și pentru acasă, fiind considerate cele mai bune din Portugalia.

Aceasta este între Palatul Belem (reședința oficială a Președintelui Portugaliei) și Mănăstirea Jeronimos (face parte din Patrimoniul Mondial UNESCO).

De data aceasta am văzut și Monumentul Padrao dos Descobrimentos, de pe malul fluviului Tajo, pe care îl ratasem data trecută.

Tot din Patrimoniul Mondial UNESCO face parte și Turnul Belem.

De aici am mers spre capătul de linie Campo Ourique / Prazeres al Tramvaiului 28.

E puțin complicat, am luat întâi un tramvai, după care un autobuz, dar m-a ajutat Google Maps 🙂

Cu tramvaiul 28 am mers până în Alfama, unde am coborât în stația Lg. Portas Sol. Chiar acolo e un view point de unde puteți admira cartierul.

M-am întors pe jos pe linia de tramvai să văd Catedrala, după care am continuat până pe Rua Augusta.

Am văzut iar Praca do Comercio, Arcul de Triumf, și am urcat cu liftul Santa Justa la Mănăstirea Carmo. Norocul meu că ploua și nu era coadă 🙂

Din întâmplare am descoperit „Blue Street„, Rua Nova da Trinidade 🙂

M-am plimbat pe străduțele superbe din Bairro Alto și cam asta a fost. Trebuia să mă întorc la hotel, să iau bagajul și să mă îndrept spre aeroport 🙁

Pentru că aveam de gând să folosesc destul de mult mijloacele de transport în comun, am ales să iau un abonament pe 24 de ore pe toate liniile (e inclus și liftul Santa Justa). Prețul acestui este 6,45 euro + card Viva Viagem 0,50 euro.

Am făcut un calcul, dacă luam bilete separat, mă ajungeau 14,40 euro 🙂

Lisabona mi s-a părut mai aglomerată decât la vizita precedentă, mai mulți turiști… sper doar ca asta să nu ducă și la o criminalitate crescută, și chiar scăpată de sub control, ca în cazul Barcelonei.

Deja oferta de „hash, weed, cocaine” e mult mai mare, mi s-au oferit chiar și mostre gratuite 🙂

Oamenii foarte amabili, și deloc insistenți, n-am ce să le reproșez 🙂

Chiar mi-a rămas în minte cum m-a abordat cineva acum 4 ani: „Excuse me, sir, would you like some weed?”

Oricum, orașul este superb, atmosferă relaxantă și prețuri în general decente.