Focșani…ce poți vedea într-un popas scurt

Tranzitez destul de des Focșaniul, probabil de 15-20 de ori pe an. De fiecare dată o iau pe centură, pentru a economisi timp.

Ultima dată am zis să văd totuși ce are de oferit, fiind reședința județului Vrancea.

Centrul orașului este destul de compact, cam toate obiectivele sunt apropiate.

Ca să îl vizitez mi-am luat ca reper Primăria, și am căutat un loc de parcare cât mai aproape ca s-o iau la pas pe urmă.

Primăria Focșani

Fiind duminică, o parte din bulevardul Unirii (bulevard ce străbate centrul orașului) era închis circulației rutiere, așa că mi-a cam dat GPS-ul peste cap, dar am reușit să găsesc un loc de parcare 🙂

Apropo, parcarea este gratuită duminica după ora 14, iar în restul săptămânii după ora 21. Până atunci e 2 lei/oră (card) sau 0,40 euro (sms).

În fața Primăriei este Piața Unirii, unde am întâlnit câteva obiective interesante.

Biserica „Nașterea Sfântului Ioan Botezătorul”

Unul dintre ele este Biserica „Nașterea Sfântului Ioan Botezătorul”, construită în 1664. Aceasta a făcut parte din ansamblul fostei Mănăstiri „Nașterea Sfântului Ioan Botezătorul”, ce a fost ctitorită de domnitorul Țării Românești Grigore Ghica în 1661. Mănăstirea a ars în anul 1854, însă biserica a rămas.

Ateneul Popular

Tot aici se află și Ateneul Popular construit prin finanțarea proprie a Maiorului Gheorghe Pastia, motiv pentru care clădirea îi poartă numele.

Atât Ateneul, cât și Biserica sunt monumente istorice.

În mijlocul pieței se înalță Monumentul Unirii, simbol al Micii Uniri de la 24 ianuarie 1859 dintre Moldova și Țara Românească.

Piața Unirii

În spatele bisericii am găsit Grădina Publică, un părculeț cu fântâni, extrem de aglomerat la momentul vizitei.

Din ce m-am interesat sunt 3 muzee în Focșani.

Unul dintre ele este cel de Istorie.

Muzeul de Istorie

E ușor de ajuns, mai ales dacă veniți cu trenul, fiind destul de aproape de gară.

Apropo, gara din Focșani era considerată cea mai modernă gară din România la momentul construcției (prin 2004).

Muzeul este în renovare, însă clădirea este superbă.

Foarte aproape, la vreo 200 m, este Muzeul de Științe ale Naturii.

Am ajuns destul de târziu, și din păcate era închis. Programul de vizitare este de marți până duminică 9:00-16:00, lunea fiind închis.

Al treilea muzeu al orașului este Muzeul Unirii, care, având același program, era și el închis 😁

Catedrala Focșani

Între Muzeul de Științe ale Naturii și Muzeul Unirii este Catedrala Ortodoxă Sfânta Parascheva.

O altă clădire construită la inițiativa Maiorului Gheorghe Pastia, și care îi poartă numele, este Teatrul Comunal, de asemenea monument istoric.

Teatrul Comunal

După părerea mea, cea mai frumoasă clădire din oraș.

Lângă Teatru, pe lângă Muzeul Unirii, de care am amintit mai sus, mai sunt alte două obiective demne de menționat.

Unul dintre ele este Biserica Romano-Catolică „Sfinții Apostoli Pentru și Pavel”.

Biserica Romano-Catolică „Sfinții Apostoli Pentru și Pavel”

Era închisă, n-am reușit să-i văd interiorul, dar la exterior e de departe cea mai interesantă construcție din oraș.

Pe Google maps apare pe cealaltă parte a străzii 🙂

Al doilea este o clădire care mi-a atras atenția prin acoperișul cu țiglă colorată. Este vorba de Prefectura Putna, pe care o găsiți pe Google maps sub denumirea „Prefectura Județului Putna Interbelic”. Acum, conform unei plăcuțe de pe perete, aparține Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iași.

Prefectura Putna

Toate se pot vedea în aproximativ o oră, dacă întrați și la muzee, probabil timpul se dublează.

PS: la vreo 25 km, spre Bacău, se află Mausoleul de la Mărășești ridicat în memoria erolilor căzuți în Primul Război Mondial, în lupta de la Mărășești din august 1917.

LE: Pentru că la prima vizită mi s-a atras atenția că am ratat câteva obiective, a trebuit să revin 🙂

Așadar, de data aceasta am văzut „Ceasul rău„, din ce am înțeles cunoscut punct de întâlnire pentru localnici. E chiar vizavi de Catedrală, nu știu cum l-am ratat anterior 🙂

Din întâmplare am dat de Biserica Sf. Nicolae-Vechi, care este în centru, dar ascunsă în spatele unor blocuri.

De data aceasta am ajuns și în SUD, unde am vizitat Mausoleul din Focșani. Aici se găsesc osemintele a 2262 soldați români și ruși. Mausoleul a fost construit între 1925-1940.

Intrarea este de 8 lei pentru adulți și 2 lei pentru copii.

Înainte de asta, fiind și cu băiatul acum, și m-am gândit că o să-i placă, am vizitat Muzeul de Științe ale Naturii.

Prea multe nu sunt de văzut. O expoziție cu animale sălbatice împăiate, care se găsesc pe teritoriul țării noastre, câteva acvarii cu pești exotici, ceva reptile (șerpi, broaște țestoase și o iguană) și vreo două colivii cu păsări.

Am înțeles de la ghid, o doamnă foarte amabilă, că acesta este un sediu temporar, muzeul urmând să se mute într-o clădire mai mare vizavi de Biserica catolică.

Și aici intrarea a fost 8 lei de adult și 2 lei de copil.