Vama Veche, cel mai atractiv loc de pe litoral

Vama Veche este singurul loc de pe litoralul nostru care mă atrage. Asta în primul rând pentru „vibe”, nu pentru mare și plajă, deși consider că aici marea noastră are cea mai frumoasă culoare, un turcoaz superb 😍 De fapt, pentru plajă nu aș merge nicăieri în lumea asta, dar deviez de la subiect 🙂

Mulți spun că Vama nu mai e ce a fost… probabil așa este, dar mie încă îmi place… atmosfera de aici nu am întâlnit-o în niciun alt loc.

Din păcate, nu știu pentru cât timp îmi va mai plăcea, făcându-și apariția hidoșenii precum Yuva sau Nove, ce își au locul mai degrabă în Mamaia Nord.

Dar, cât timp vor exista locuri precum Stuf și seara artiștii vor cânta pe „principală”, acompaniați de public, voi continua și eu sa vin.

Prețuri

Anul acesta parcă prețurile erau ceva mai omenești, într-un timp o luaseră razna 🙂

La alimentară un Tuborg la doză 7,50 lei, Skol 6,50 lei.

Pe faleză, la DOT Cafe, am găsit Ciuc la draft 500ml 6 lei, espresso 5 lei… mai ieftin decât în Constanța 🙂

La Stuf o bere cam 12-13 lei, draft sau sticlă 330ml, un cocktail 28-39 lei.

Mâncare, la fel, se poate găsi destul de ieftină.

La Canapele Taverna, lângă La Canapele Party, am dat pe un gyros sandwich 28 lei, iar unul la farfurie 36 lei, dar imens, cu greu l-am dovedit, deși era foarte bun și mie foarte foame 🙂 Tot aici un Carlsberg la doză 12 lei.

Excelent, și unde chiar vă recomand să mergeți, am mâncat la BOHO. O porție de hamsie cu mămăliguță, lămâie, mujdei 34 lei. Dar hamsie, nu șprot, curățată, și fără cap.

Plăcinta dobrogeană, preparată după rețeta autentică a bunicii, după cum se mândresc, 36 lei, un deliciu. Porție destul de mare, soția nu a putut să termine, am ajutat-o 🙂

Au Nenea Iancu nefiltrată la draft, 16 lei 🤩

Și locația este foarte frumoasă, pe un deal la capătul nordic al falezei, de unde se vede foarte frumos marea.

Atât de mult ne-a plăcut totul, încât în ultima zi am revenit pentru un borș de somn. Destul de scump, 35 lei, dar cel mai bun borș de pește pe care l-am mâncat vreodată.

Anul trecut am mâncat bine și ieftin La Felinare.

De exemplu, acum, un meniu ceafă porc, cartofi prăjiți și salată, era 30 lei.

Dar cel mai încântat am fost că am găsit bere Csiki Sor, 13 lei halba de 500ml 🤩

Nu vă puteți da seama cât de fericit am fost că am găsit Csiki Sor și ceva mai aproape de plajă, la BooHoo 😂 Doar că aici era puțin mai scump, 14 lei halba de 400ml 😁

Un lucru care nu mi-a plăcut deloc, plajele sunt sufocate de șezlonguri, sunt zone în care sunt unul lângă altul.

Prețul unui șezlong 30 lei în timpul săptămânii, 50 în weekend. Posibil să fie și mai ieftin, n-am căutat în mod expres, sunt anti-șezlong, nu închiriez niciodată 😁

Cazarea n-am nimerit-o anul acesta. Pentru că voiam doar două nopți de weekend, în mijlocul verii, oferta nu era prea variată, așa că a trebuit să mă mulțumesc cu ce am găsit disponibil.

Am stat la Casa N&N, 320 lei/noapte. Deși nu mi-a plăcut, prefer să vorbesc doar de părțile bune, acestea fiind locația și amabilitatea gazdei.

Anul trecut am stat la Vila Sunrise, unde am fost foarte mulțumit, dar acum era totul ocupat.

De data asta am ajuns pentru prima dată la granița de pe plajă cu Bulgaria, eram curios să văd cum e 🙂

Pe plajă e o barieră și un semn cu trecerea interzisă, și sus e o mașină de poliție. Nu mi-au zis nimic, dar nici nu am trecut de barieră.

Granița

Una peste alta, Vama Veche rămâne pentru mine cel mai atractiv loc de pe litoral… oricare, nu doar al nostru.