O plimbare prin nordul Bucureștiului

În primăvară, pe la sfârșitul lui mai, am ajuns prin București, având câteva ore la dispoziție pentru plimbare.

Am profitat de situație pentru a vedea și ceva locuri pentru prima dată.

Mașina am lăsat-o prin Cartierul Herăstrău și am luat-o la pas prin parcul care până de curând purta același nume, acum numindu-se Parcul Regele Mihai I al României.

Parcul Regele Mihai I al României

Am mers pe malul lacului până pe cealaltă parte, după care am vrut să văd Casa Presei Libere (Casa Scânteii, înainte de ’89) de aproape.

Clădirea a fost construită între 1952-1957.

Timp de 50 de ani, până în 2007 a fost cea mai înaltă construcție din România, cu 104 metri (91,6 metri clădirea plus antena 12,4 metri).

Între timp s-au mai construit alte clădiri și mai înalte, la momentul actual fiind pe locul 6.

Acum aici își au sediul mai multe trusturi de presă.

Casa Presei Libere

Din păcate nu am putut s-o vizitez, paznicii de la intrare, foarte amabili de altfel, nu m-au lăsat să intru 😁

De acolo am revenit în parc, am mers pe Insula Trandafirilor, și spre Arcul de Triumf.

Din păcate, am fost în „extra sezon” și era închis. Din ce am citit, anul acesta se poate vizita în fiecare weekend, începând cu 10 iunie, şi până pe 29 octombrie, între orele 14:00 şi 21:00.

În Parcul Herăstrău se află Muzeul Național al Satului „Dimitrie Gusti”.

L-am vizitat data trecută, dar pe fugă. Am avut doar o oră și ceva la dispoziție și n-am avut timp să văd decât vreo jumătate, și aceea în grabă. Deci, dacă aveți în plan să-l vizitați, alocați minim 3-4 ore.

Tot în parc am dat peste un Monument al lui Michael Jackson.

De la Arcul de Triumf am mers pe jos spre Casa Ceaușescu, din Primăverii.

Casa Ceaușescu

Am mai vizitat palatul imediat ce a fost deschis publicului, în 2016, însă aș fi vrut să-l revăd. Se pare însă, că nu se poate fără rezervare on-line.

Pentru că nu știam exact la ce oră ajung, n-am făcut acest lucru.

Biletele se pot achiziționa de pe https://casaceausescu.ro/ro/detalii-vizitare/

Casa Ceaușescu

De aici am luat metroul spre Centrul Vechi.

Apropo, costul unei întrări este 3 lei, se poate plăti cu card contactless (Revolut, în cazul meu) direct la barierele de acces, nu este nevoie de achiziționarea în prealabil a unui bilet.

Am mers la Hanu’ lui Manuc pentru un meniu de prânz.

Meniul foarte ok calitate/preț, 35 lei, dar o apă la 330ml e 14 lei, iar la 750ml 22 lei. Acum pe bune, au luat-o razna cu prețurile la apă…

N-am mai luat și cafea că era 14 lei, la care se mai adăuga minim 10%… că la sfârșit te întreabă dacă vrei să lași bacșiș, 10, 12 sau 15%… te mai face să te simți și zgârcit că dai minim 😂

Pentru cafea am mers la Csíki Sor, preț normal (pentru Centrul Vechi) 8 lei, și mi-au mai adus și o halbă de bere din partea casei, plus o pungă de chipsuri 😍

Cel mai mare regret al meu a fost că a trebuit să refuz cea mai bună bere produsă în România (din punctul meu de vedere), fiind cu mașina 😂

Csiki Sor

În final am trecut și pe la Caru’ cu Bere, nu puteam să mă întorc acasă fără papanașii preferați ai lui fii-miu… 45 lei porția… să mai aud vreun bucureștean că e scump în Mamaia 🤬

Apropo, și aici au meniu de prânz cu 34,90 lei în timpul săptămânii.

Chiar lângă Car e o mică mănăstire, Stavropoleos, pe care o vizitez de fiecare dată când sunt în zonă.

Mănăstirea Stavropoleos

Vizavi de Car e una dintre cele mai frumoase clădiri din capitală, CEC-ul.

Și tot prin Centrul Vechi am revizitat și Biserica Rusă, sau Biserica Studenților, Sfântul Nicolae, de lângă Universitate.

Deși nu sunt o persoană religioasă, vizitez și recomand, în general, lăcașurile de cult.

Nu știam că atunci avea să fie ultima dată când mergeam cu tatăl meu la București 🙁