Recomandări cazare (și mâncare :) ) în centrul Bulgariei – Stara Zagora, Etar, Veliko Tarnovo

Pentru că mi-au plăcut foarte mult toate cele trei cazări din circuitul descris aici, am zis că merită un articol separat despre asta 🙂

Dar din start trebuie să vă spun că, în cazul cazărilor, sunt adeptul bun și IEFTIN 🙂

Deci n-o să vedeți la mine vreodată recomandări de hoteluri de 5 ⭐

Cazarea într-o vacanță e locul în care dorm și mă spăl, și eventual beau un pahar de vin/bere seara, restul timpului îl petrec vizitând.

Prima seară, în Stara Zagora, am stat la Dorm.bg Aparthotel.

Dorm.bg Aparthotel Stara Zagora

Totul la superlativ, curat, parcare gratuită, pat confortabil, aproape de centru. AC, chicinetă complet echipată, TV cu Netflix în cameră (așa a spus cel care ne-a cazat, l-am crezut pe cuvânt, n-am deschis televizorul)… n-ai ce să ceri mai mult 🙂

Iar prețul… 29 de euro/noapte 😳 de pe hotels.com

Nota maximă de 5 din peste 130 de review-uri de pe Google Maps pe deplin meritată.

A doua seară am stat ,de asemenea, la o cazare superbă.

Guest House Mikaela se numește, și e foarte aproape de Muzeul Etnografic Etar.

Cameră cu AC, balcon… dar cea mai tare era terasa din spate, deasupra râului Yantra (afluent al Dunării, același râu care formează peninsula din Veliko Tarnovo).

Guest House Mikaela

La subsol e o bucătărie (cu frigider, în cameră nu au), unde ne puteam face espresso, și o cameră cu șemineu.

Mi-a plăcut atât de mult, încât mi-am propus să revin în zonă special pentru terasa aia 🙂

Are și dezavantaje, nu putea să fie totul perfect. Nu există restaurante în zonă, am mers în Gabrovo, la vreo 8 km, să mâncăm, și magazinele alimentare din apropiere se închid la ora 20.

Altul, și mai enervant, e că pensiunea se află la stradă și n-are cea mai bună tâmplărie. Dimineața, când e somnul mai dulce, trec mașini și se aud. Dacă ar fi  fost trafic intens probabil n-ar fi fost deranjant, m-aș fi obișnuit cu zgomotul. Dar trece câte una la câteva minute… o auzeam, mă trezeam, cum adormeam înapoi, mai trecea alta 😂

Față de ce spuneam la început, aici trebuie să recunosc că nu m-aș mai fi dat dus, o plăcere să bei o cafea sau un pahar de vin (în funcție de oră 😁) pe terasă, auzind susurul râului.

Rezervarea am făcut-o pe booking.com cu 31 euro/noapte.

Ultima seară, în Veliko Tarnovo, la recomandarea Cu Rucsacul In Spate, am stat la Hotel Kiev.

Hotel Kiev Veliko Tarnovo

Locație excelentă, în Centrul Vechi, parcare privată gratuită, la 180m, frigider, AC (absolut necesar vara) în cameră. Singurul inconvenient e că după ora 19 nu se mai poate efectua check in. Asta din cauză că pentru a urca în hotel trebuie să treceți printr-o cafenea, Pinko Lounge Cafe & Bar (decorată, așa cum îi zice numele, în roz 🙂  – foto titlu), situată la parter, care închide la ora 19. După această oră, se încuie ușa. La check in am primit și cheia de la cafenea.

Am avut cameră la etajul 3, cu balcon, de unde aveam o panoramă superbă asupra Fortăreței Tsarevets.

Așa că, din nou, hotelul a fost mai mult decât doar un loc de dormit. Seara am preferat să stau la măsuță pe balcon la un pahar, decât la vreo terasă prin oraș. Plus, primul lucru pe care l-am făcut când am ajuns în cameră, am desfăcut o bere și am admirat priveliștea 😍

Prețul pe noapte a fost de 51 euro, prin booking.com

Unde am mâncat

În Stara Zagora planul inițial era să mâncăm la Shtastliveca, pe care îl știam din Veliko Tarnovo și Sofia, și știam că se mănâncă excelent.

Dar am zis să mâncăm un burger la Bergos.bg, situat la parterul hotelului unde eram cazați, ca să ieșim rapid în oraș, după care, seara, să luăm cina la Shtastliveca. Burgerii delicioși, mari, de nu mau avea niciun rost să mergem seara la restaurant. Dar destul de scumpi, chiar și cu 10% discount deoarece aveam cazare acolo 🙂 Pe ambii am dat 23 leva.

Plata s-a putut face cu cardul.

Tipul de acolo foarte amabil.

Seara, în centru, am băut o bere la o terasă foarte ok, Drums. Tot acolo am băut și cafeaua a doua zi.

O bere Zagorka (locală) la draft 500ml 3,39 leva (8,50 lei), un espresso 2,29 leva (aproape 6 lei). Plata doar cash, nu se poate cu card.

În oraș am luat 2 felii de pizza, mai mult de poată, și că am văzut review-uri foarte bune, de la Pizza Restaurant La Casa.

Sincer, cred că a fost cea mai proastă pizza, care arăta bine, pe care am mâncat-o vreodată 🙂 N-avea niciun gust… 7, 30leva (18,50 lei) aruncați.

În Kazanlak am găsit un restaurant, Chanovete, care arăta foarte bine, și avea notă bună pe Google Maps.

Era la prânz, așa că am mâncat ceva ușor (în general nu prea mănânc înainte de ora 18-19), o omletă, o salată shopska și o porție de cartofi prăjiți.

Ok, dar nu prea ai cum să dai greș cu astea 😂

Restaurant Chanovete Kazanlak

Oricum, personalul foarte amabil, fetele știau engleză.

Cu tot cu bacșiș 25 leva, doar cash.

În Gabrovo am mâncat la Strannopriemnitsa.

Am luat un platou pentru două persoane, foarte bun, din care ne-am săturat amândoi. Pe lângă asta nelipsita salată a soției, shopska, clasicii cartofi prăjiți cu brânză rasă și pâine de casă cu brânză.

Restaurant Strannopriemnitsa Gabrovo

Atmosferă frumoasă, de restaurant tradițional, personal foarte amabil, care știa engleză.

Total 50 leva, cu tot cu 10% bacșiș. Plata doar cash.

Dacă până aici mâncare a fost bună (nu pizza din Stara Zagora) spre foarte bună, în Veliko Tarnovo a fost excepțională, extraordinară, nemaiîntâlnită… nu mai îmi vin în minte alte epitete 😂

Unde? La Shtastliveca 🙂

Nu mai avea în meniu Pork Julienne, pe care l-am încercat data trecută (vezi articol 🙂 ), așa că mi-am luat coaste.

Soția și-a luat „Wolf bites”, mușchi de porc cu cartofi cu usturoi.

Un deliciu, n-am mâncat în viața mea coaste așa bune.

Restaurant Shtastliveca Veliko Tarnovo

Spre deosebire de acum trei ani, nu se mai fac rezervări, aștepți până se eliberează ceva. Chiar dacă era aglomerat, noi fiind doar doi, ne-a găsit imediat o masă.

Nota de plată a fost 61 leva, cu tot cu limonadă și beri.

Având în vedere că este unul dintre cele mai apreciate restaurante din Veliko, iar mâncarea a fost divină (ha, am mai găsit un epitet 😂), a fost chiar ieftin 🙂

Se poate plăti și cu cardul, personalul foarte amabil, vorbitor de limbă engleză.

Dacă data trecută scriam că m-aș întoarce în Veliko Tarnovo special pentru un „Pork Julienne”, acum spun că m-aș întoarcere pentru o porție de coaste 😁