O zi în Cipru cu Cyprus Life (Ayia Napa, Famagusta)

În Cipru, în ultima zi, m-am întâlnit cu Cyprus life

A văzut că vreau să ajung în Varosha, și s-a oferit să mă ducă din Ayia Napa în Famagusta, cu mașina personală.

Nu doar atât, înainte am mai vizitat câteva locuri:

zona Ayia Napa, cu celebrul Love Bridge și Nissi Beach, cea mai cunoscută și cea mai frumoasă plajă de pe insulă; apropo, un șezlong e 2,50 euro/zi, iar o umbrelă tot atât;

Nissi Beach

Parcul Național Cabo Greco, cu un Love Bridge mai mic, „Kamara tou Koraka„, Capela Ayioi Anargiroi și Peștera Zangooly, de sub aceasta;

Kamara tou Koraka

Protaras – plaja Fig Tree Bay.

După aceea ne-am îndreptat spre Cipru de Nord prin Deryneia.

Trecerea se face cu pașaport sau carte de identitate, iar pentru mașină trebuie RCA special pentru Cipru de Nord.

Punctul culminant, și motivul principal pentru care am ajuns în Cipru, a fost Varosha (Maraș în turcă), stațiunea părăsită din Famagusta.

Varosha

După ce ne-au dat afară de acolo, că se închidea 🙂 , am vizitat Cetatea Famagusta.

Aici am văzut:

Catedrala Sf. Nicolae (construită între 1298-1312), transformată în moschee în 1571 și redenumită Sf. Sofia din Magusa (denumirea în turcă, alături de Gazimagusa, a Famagustei). Din 1954 se numește Moscheea Lala Mustafa Pașa. Se poate vizita, intrarea este gratuită.

Catedrala Sf. Nicolae Famagusta

– ruinele Palatului Venețian;

Catedrala Sf. Petru & Pavel, transformată, de asemenea, în moschee;

Castelul Othello (sau Turnul Othello), aici fiind una dintre cele mai vechi uși de lemn și din Cipru.

În Cipru de Nord se folosesc lirele turcești, dar se poate plăti și cu cardul. Eu am cumpărat cu Revolut de la un chioșc o apă de 5 lire (1,23 lei) 🙂

Am revenit în partea de sud, în Paralimni, după care eu mai departe, spre, Larnaca, deoarece aveam un avion de prins 🙂

Doresc să îi mulțumesc și aici, încă o dată, pentru o zi memorabilă 🙏

PS: Dacă vreți să călătoriți în Cipru (real sau virtual), dați un „follow” Cyprus life, sigur veți găsi lucruri interesante.

PPS: din Larnaca, de unde eram cazat, am luat autobuzul 711 către Nissi Beach (1,50 euro) și seara, înapoi, din Paralimni, autobuz Intercity (4 euro).